A rendezőről kiderült, hogy ugyanabban a német kisvárosban született, mint A függetlenség napja című klasszikust jegyző Roland Emmerich, de ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy a filmes pályát választotta. Annak már jóval inkább, hogy kisgyerekként látta a Macskák című musicalt, a német nyelvű tévéadók segítségével szívta magába a filmes élményeket, 12 évesen A taxisofőr láttán pedig arra is rájött, hogy a film funkciója, hogy a nézőjét elrepíti egy csodavilágba.
Varsics Péter és Hais Dorottya az Így vagy tökéletes forgatásán
Péterrel átbeszéltük a német gyerekkort, a hazaköltözés sokkját, majd a balatoni kamaszkort. Felvázolta azt az igencsak hosszú és munkás utat, ami elvezette az első nagyjátékfilmjéig. Elmesélte, miért tartotta hasznosnak a köztelevízió rendezőasszisztensi képzését, mely órákra szeretett bejárni az ELTE filmszakján, és hogy miért volt nagy hiba leszólnia a Szomszédokat az SZFE felvételijén.
Elárulta, melyik az az első munkája, amire büszke, azzal együtt is, hogy szigorúan és komoly önkritikával nyilatkozott róla. Többször mondták már rá, hogy maximalista. Ez azonban nem jelenti azt, hogy elúszna a forgatással, az Így vagy tökéletes több mint 30 napon át forgott, de mindössze csak 8 túlóra gyűlt össze a végére. A magyar filmiparban, ahol mindennaposak a túlórázások, ez valóban ritka teljesítmény.
Fekete Ernő és Varsics Péter az Így vagy tökéletes forgatásán
Azt nem kell külön magyarázni, mit csinál egy rendező, azt viszont részletesen átbeszéltük, mi a munkája az HBO Europe-nál, ahol promo producerként kezdett, majd kreatív igazgatónak nevezték ki. Kreatív előzeteseinek hamar híre ment, így történhetett meg az, hogy az Aranyéletet népszerűsítő promók után már több más országból is keresték helyi HBO-produkciókhoz. Őt hívták A falka című lengyel sorozathoz is, hogy aztán télen, az ukrán határ közelében forgathasson a Besszádok csúcsain egy otthonról hozott farkassal.
Természetesen az Így vagy tökéletes mellett sem mentünk el szó nélkül. Próbáltunk megfejteni, miért felejtkezett meg eddig a magyar film Fekete Ernőről, és hogy miért Béres Mártát választotta ki a másik főszerepre. Tényleg gondolták egy romkomhoz azt a munkacímet, hogy Verne Gyula a Holdon? Mit keres egy dimenzióportál egy szerelmi történetetben? Megfelelhető valós magyar személyeknek az öntelt reklámszakember és az ezoterikus bestselleríró? Többek között ezeket is megkérdeztük a rendezőtől, aki elárulta, milyen zsánerben szeretne legközelebb alkotni.
A podcast meghallgatható a lenti lejátszóra kattintva, fent van az Anchor.fm, a Spotify, az iTunes és a Mixcloud oldalán, illetve más népszerű podcast-alkalmazásokban is elérhető.