A Location Trade Show jellemzője, hogy a kiállítók javarészét nem nemzetek, hanem önálló régiók adják, nemcsak az USA-ból jelentkeznek rengetegen ilyen módon, de például az osztrákok és az olaszok részéről is több tartomány külön standot állít. Idén itthonról is elindult az első ilyen irányú kezdeményezés: Pécs városa önállóan fog részt venni a rendezvényen.

Mint azt Gyimesi Kinga sajtóreferens elmondta, az ötlet a New Yorkban tett tavalyi látogatás során merült föl a város delegációjában. A kiállításon való megjelenéssel természetesen az a cél, hogy Pécsre és környékére vonzzák a lehető legtöbb amerikai, európai és magyar produkciót. A régió rendkívül sokrétű helyszínválasztékot tud felkínálni, nem rendelkezik azonban kellő filmes infrastrukturális háttérrel. Ezt a hátrányt az MMKA-val és a főváros köré tömörülő filmes szakemberekkel együttműködésben tervezik leküzdeni. A magyar stand tőszomszédságában prezentáló Pécs városa egy 20 oldalas kiadvánnyal igyekszik népszerűsíteni a vidéket, melynek elsődleges feladata, hogy a Location Show idejére elinduló www.filmofficepecs.com című honlapra irányítsa az érdeklődőket.