Mátyássy szerint  nagyon nehéz jó thrillert forgatni, ők szinte „patikamérleggel” dolgoztak. „Egy thriller iparos készségeket is igényel, megvannak ennek a műfajnak az eszközei a dramaturgiában, a képi világban is, hogy egy adott jelenet pontosan azt jelentse, amit kell. Ezekhez tapasztalat szükséges.” A rendező szerint a műfaj jó terep lehet a magyar filmnek, hiszen emocionálisan ragadja meg a nézőt, ráadásul nem olyan drága az elkészítése, mint a történelmi alkotásoké.

A történet szerint a bírósági felmentéssel induló kirándulás embervadászatba torkollik, a szereplők pedig rádöbbennek, hogy vannak olyan helyzetek, amelyekből nem kerülhetnek ki győztesen „Szép lassan kiderül, hogy mindenkinek vannak hátsó szándékai, emellett pedig konfliktusba kerülnek a helyiekkel is.”

 

1424451 171807336360924 815604739 n

Mátyássy Áron

A film munkálatait először 2010 nyarára tervezték, de a filmfinanszírozási rendszer átalakítása miatt a projekt nem valósulhatott meg. Mátyássy úgy gondolja, hogy a leállás jót tett a forgatókönyvnek, amelyet a Filmalap segítségével fejlesztettek tovább. "Persze furcsa érzés három év után nekiállni valaminek, amiről már azt éreztem, hogy mindent tudok. Nem volt könnyű türelmesnek lenni. A forgatás elején úgy éreztem magam, mintha a hegy tetején állnék, de hiányzott a mászás okozta fáradtság.”

Az érzékeny műfaj miatt a Víkendben sokkal átgondoltabb színészvezetésre, színészi alakításra volt szükség, mint korábbi filmjeinél (Utolsó idők, T.Ú.K. - Tanár Úr Kérem!, Átok), különben a néző azonnal elveszíti az érdeklődését egy rossz pillanatban elárult információ miatt. 

A feszültséget Gryllus Dorka, Vass Teréz, Lengyel Tamás, Simon Kornél, Árpa Attila, Kádas József, Kasvinszki Attila, Szabó Domonkos és Papp János adagolja, az operatőr Győri Márk.