Egy feleség (Rezes Judit) úton hazafelé hívást kap a Gyermekvédelmi Központtól. Hosszú évek várakozása után kiválasztották őket férjével (Szabó Győző) együtt egy gyermek örökbefogadására, és minél előbb vissza kell jelezniük. Amikor hazaér, hogy elmondja a hírt, a férjét a fürdőszobában találja meg.
Berényi Andor filmje mindössze 10 percben mutatja be egy diszfunkcionális házasság dinamikáját. "2021-től egyedülálló szülők kizárólag miniszteri engedéllyel fogadhatnak örökbe Magyarországon." – ezzel az inzerttel kezdődik a Vacsora, ami előrevetíti, hogy a filmbéli házaspárt talán csak a közös örökbefogadással kapcsolatos jogi feltételek tarthatják össze.
Rezes Judit a Vacsora című filmben
"Rengeteget olvastam róla, és felháborított, ahogy Magyarországon az egyedülálló szülők számára törvényileg ellehetetlenítették az örökbefogadást. A filmben egy válságban lévő párt látunk, akik nagyon szeretnének gyereket. Ha nem lennének házasok, esélyük sem lenne örökbe fogadni." – nyilatkozta a rendező a film online premierje kapcsán készült interjúban.
Berényi Andor hozzátette, "a legtöbb kisjátékfilmmel ellentétben a Vacsora olyan, mintha egy nagyjátékfilm utolsó tíz percét látnád. Magas ponton indít és anélkül próbál még magasabbra menni, hogy a karaktereket vagy az alapszituációt felvázolnánk. Rögtön az események sűrűjébe csöppenünk és próbáljuk ezzel a nagyon gyors ritmussal felvenni a lépést."
Szabó Győző a Vacsora című filmben
A Vacsorát 16mm-es celluloidra forgatták, Tei Lee operatőr hosszú beállításokban fogalmaz, a vélhetően jómódú házaspár életterét pedig a rendező alkotótársa és menyasszonya, Pataki Zóra álmodta meg. A film vágója Luca Peres-Bota, hangmérnöke Vendli Barnabás, dramaturgja Kungl Zsigmond volt.