Gelencsér Gábor: Elveszett illúzió (Premodern magyar értelmiségi melodrámák 1.)
Mohi Sándor: „Minden érdekelte” (Ágh István Huszárik Zoltánról)
Kránicz Bence: A láthatatlan idő formája (Beszélgetés Mundruczó Kornéllal)
Schubert Gusztáv: Kell egy csapat (Magyar producerek 1.)
JEAN-PAUL BELMONDO
Az új hullám színészeként befutott Belmondo a francia film legnépszerűbb férfihőse lett, legnézettebb filmjeit ötmillióan látták. Mintha egész életében csaknem lehetetlen szintézisre törekedett volna, arra, hogy összebékítse a szerzői mozit a közönség-mozival, a vígjátékot az akciófilmmel, a nevetést a tragédiával.
Ádám Péter: Ászok ásza (Jean-Paul Belmondo 1933-2021)
FILM ÉS IRODALOM
John Maxwell Coetzee, a Nobel-díjas dél-afrikai író regényeiből készült adaptációk a rasszista apartheid-rendszer (majd annak bukása) közegében születtek. Történetei hasonlítanak a westernek alaphelyzetére: a gyarmatosító a saját kultúráját az egyedül üdvözítő szokásrendnek, a meghódított népeket pedig alsóbbrendűnek látja.
Árva Márton: Nincs tiszta lap (J.M. Coetzee-adaptációk)
Földényi F. László: Szerelmi történet 1931-ből (Erich Kästner / Dominik Graf: Fabian)
Kovács Kata: Szerepcsere (Ingmar Bergman / Hagai Levi: Jelenetek egy házasságból)
Greff András: A mozigalaxis őrzői (Quentin Tarantino: Volt egyszer egy Hollywood)
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
Földváry Kinga: Varieté a nyúlüregben (Bryan Talbot: Alice in Sunderland)
A JÖVŐ BIRODALMÁBAN
A science fiction leginkább abban különbözik valamennyi fantasztikus műfajtársától, hogy nem a mesékben, hanem a tudományban hisz. Soha nem volt még olyan égető szükség jó sci-fikre, mint a 21. század nyitányán, amikor az emberek nagy része továbbra is úgy él, mintha nem lenne holnap, miközben évről évre biztosabb, hogy tényleg nem lesz.
Varró Attila: Hamis próféciák (Denis Villeneuve: Dűne)
Andorka György: A szférák zenéje (Jóhann Jóhannsson: Az utolsó és az első emberek)
FILM NOIR
Kovács Patrik: Búcsú a tegnaptól (A film noir a hatvanas években – 3. rész)
FESZTIVÁL
Baski Sándor: Vihar közbeni csend (Karlovy Vary)
FILM/ZENE
Déri Zsolt: A zenekar és a felfedező (Nick Moran: Creation Records – A történet)
KRITIKA
Baski Sándor: Gendermetafora az élő szövetben (Julia Ducournau: Titán)
Roboz Gábor: A legnagyobb pech (Anders Thomas Jensen: Az igazság bajnokai)
Huber Zoltán: A számok törvényei (Cary Joji Fukunaga: 007 nincs idő meghalni)
Forgách András: Hableánymagány (Christian Petzold: Hableány)
Kovács Patrik: Kiterítenek úgyis (Fabricius Gábor: Eltörölni Frankot)
Vajda Judit: Károly 5-től 6-ig (Nagy Borús Levente: Tantrum)
Darida Veronika: Színház az egész (Demian József: Éjjeli őrjárat)
A címlapon: Daniel Brühl: Saját lifttel a pokolba (Peter Kurth és Daniel Brühl) – A Cirko Film bemutatója