Petrovits Genovéva
„A másik Rudolf Olivér Anyám, a szörny című terve, amit Kungl Zsigmonddal ír közösen, és bár ez egy első nagyjátékfilm, Olivér korábbi Cinéfondationos sikere miatt szintén nem volt kérdés, hogy nyitunk Európa felé. Azóta ez a projekt francia–magyar koprodukcióban valósul meg, de a Nemzeti Filmintézet, felülírva az Inkubátor Program szabályait, nem adott nekünk lehetőséget, hogy pályázzunk a gyártási támogatásra” – meséli Petrovits, akinek javaslatára Schwechtje egy másik, Szurdi Pannival közösen írt filmtervét is bevették a pályázatba.
Anyám, a szörny
Végül ez lett az első film, ami azóta már le is forgott, és még idén mozikba is kerül Sünvadászat címen. A felelősségvállalásról és a karrier-család-gyerek hármas nehézségeiről szól egy szorongásokkal teli diáklány drámáján keresztül, aki keresetkiegészítésként unokatestvére gyerekeire vigyáz. A negyedik projekt pedig a Berlinálén a Rengeteg – mindenhol látlak című filmben nyújtott alakításáért Ezüst Medve-díjat nyert Kizlinger Lilla és Bíró Zsombor Aurél kisfilmje.
Sünvadászat
„Ha egy szóban kellene összefoglalnom, az a láthatóság” – mondja Petrovits arra, hogy miben segített nekik a Kreatív Európa-támogatás. „De persze praktikus segítséget is adott, hiszen ez a támogatás lett az első lépés a megvalósulás felé. Ami érdekes – és erre nem gondoltam korábban –, hogy arra is rávett, hogy komolyabban foglalkozzam a cégfejlesztéssel és ne kizárólag a projektek fejlesztésére koncentráljak. Ez rendkívül izgalmas szakmai kihívás, amit nagyon élvezek. Hajdu Szabolcs és a Látókép az executive producerek minden filmünkben, de a gyakorlati feladatokat Sólyom Kristóffal végzem” – mondja Petrovits, aki nemrég egy co-development pályázatot is beadott Gyimesi Anna első nagyjátékfilm-tervével, amelyet a Midpoint Institute Feature Launch programjában fejlesztettek.
A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.