Augusztus 27-én, péntektől szombat reggelig ismét fel lehet tenni a karszalagot, hogy a Művész, a Puskin, a Toldi, a Tabán és a Kino Cafe termeiben a lehető legtöbb filmet nézhessenek meg az artmozik barátai. Lesznek premier előtti vetítések, visszatér az elmúlt egy év teljes magyar mozifilmes termése, Oscar-díjasok és egyéb közönségkedvencek is.
Augusztus 27-én éjszaka látható lesz az Oscar-díjas Még egy kört mindenkinek és A nomádok földje, az Ígéretes fiatal nő, a lengyel fitneszinfluenszert bemutató Sweat, és egy régi kedvenc, az Életrevalók is visszatér egy utolsó mozivetítésre. M. Night Shyamalan az Idő című új filmjével rémisztget majd, A fészek-ben pedig Erdély Mátyás gyönyörű képein nézhetjük végig, ahogy Jude Law és Carrie Coon házassága darabokra hullik.
Magyar filmekből sem lesz hiány az Artmozik éjszakáján, a hazai csapatot az Űrpiknik, a Spirál, az Éden, a Tobi színei, a Hab, az Így vagy tökéletes, a Becsúszó szerelem, a Hét kis véletlen, a Felkészülés meghatározatlan ideig tartó együttlétre és a premier előtt látható Hasadék képviseli majd. Szintén premier előtti vetítik a Soha többé nem fog havazni című filmet, amiben megismerhetünk egy különleges erejű gyógyítót, és először lesz látható Andrej Koncsalovszkij legutóbbi rendezése, a Kedves elvtársak is.
Az összes helyszínre érvényes karszalag július 29-től, 3600 Ft-os áron megvásárolható az artmozik pénztárában. Teljes műsor és infók az artmozi.hu oldalán, és a Facebook-eseményben olvashatóak.
Forrás: Budapest Film / Címlapfotó: Még egy kört mindenkinek
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.