Nagyszülőket és unokákat is várnak a Szerelempatak vetítésére
Hamarosan kezdődik a BIDF
Nagyszülőket és unokákat is várnak csütörtökön délelőtt Uránia Nemzeti Filmszínházba a Szerelempatak című dokumentumfilm ingyenes vetítésére, amelyet a hamarosan kezdődő budapesti nemzetközi dokumentumfilm fesztivál, a BIDF (Budapest International Documentary Festival) beharangozó rendezvényének szánnak a szervezők.
A második Budapest International Documentary Festival szeptember 23. és 27. között zajlik. A fesztivál egyik különlegessége, hogy idén az egyik szekció versenyfilmjeinek főszereplői mind idős emberek. Ezért döntöttek úgy a szervezők, hogy ráhangolódásként előre levetítik a 2013-ban készült Szerelempatak című, számos nemzetközi díjat nyert dokumentumfilmet, amelyben egy romániai magyar ajkú falu idős lakói beszélnek szerelemről és vágyakozásról. Az Urániában csütörtökön 11 órától megtekinthető filmet Sós Ágnes rendezte, aki a BIDF egyik alapító igazgatója.
A BIDF 36 alkotást felvonultató programjában négy magyar alkotás is szerepel. Skóciától Kongóig, Indiától Argentínáig, a világ minden részéről érkeztek filmek Budapestre - fogalmaztak a szervezők. A vetítések négy szekcióban zajlanak. A Nézz szembe a szüleiddel mezőnyben gyerek-szülő viszonyról szóló filmeket, köztük Hörcher Gábor Drifter című munkáját láthatja a közönség. A Nézz szembe az öregedéssel szekció az időseknek vágyaival, céljaival, terveivel foglalkozik. A Nézz szembe az elnyomással programban olyan emberekről esik szó, akik szeretnék egy kicsit jobbá tenni a világot. A Nézz szembe a sztereotípiákkal elnevezésű szekciót pedig a kirekesztéssel szembesülőknek szentelték a fesztivál programjának összeállítói.
A dokumentumfilmfesztivál helyszíne idén az Uránia Nemzeti Filmszínház. A részletes program megtalálható a mustra honlapján: http://bidf.hu/hu.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.