bibpasc_500
Ez lenne a cél - dugig az Odeon

Az Odeon eleinte tehát maga próbálta eltalálni és felmérni az igényeket, az előadásokról hírlevélben tájékoztatta a közösséget, amely a weboldalon regisztrált. Így jobbára a helyek 70%-a kelt el, a többit pedig azok töltötték meg, akik az utolsó pillanatban, netán az utcáról benézve értesültek a vetítésekről. Az eddigi tapasztalatok alapján a kísérlet sikeresnek mondható: hét előadás 70-80 fős átlagokkal ment le, ami hatalmas előrelépés - de a vetítés mindenképp, minimális érdeklődés esetén is lezajlik.

Az eddig korlátozottan interaktív kommunikációt most a szolgáltatás weboldalának fejlesztésével teszi az Odeon kétirányúbbá. Itt már ténylég kifejezheti a nagyérdemű az óhaját, így egyértelmű lesz, mire is van igény, vagyis létrejön a tényleges A nézők kérték-konstrukció.

shehateme_500
Spike Lee 2004-es filmje is látható volt

A kínálat is kulcsfontosságú, a merítést a magyarországi vetítési joggal rendelkező filmek mezőnye biztosítja. Szép lenne, ha bármilyen filmet lehetne kérni, de az egy alkalomra szóló vetítési jog annyira drága, hogy egy odeonos terem dugig töltésével sem térül meg a befektetés.

Az odeonnak nem ez az egyetlen közönségcsalogató fegyvere, itt megy a Kortárs Magyar Filmklub, ahová az alkotók is ellátogatnak, illetve további tematikus filmklubok is, mint a Funzine Filmklub (magyar filmek angol feliratos vetítése), valamint a Pázmány Filmklub is megemlítendő.