A háromnapos Little Europe Filmfesztivál ezúttal összesen öt játékfilmet és egy dokumentumfilmet mutat be. A filmek hat olyan, különböző közép-európai országból származó nő sorsát ábrázolják, akik nagyon eltérő küzdelmeket folytatnak: míg egy részük a mássághoz való jogáért küzd, addig a többiek a testükkel való rendelkezés lehetőségéért, esetleg gyermekkori álmaik megkésett beteljesüléséért vívnak embert próbáló harcot. Mindannyiukat azonban az a belső kéztetés hajtja és köti össze, hogy ne maradjanak passzív elszenvedői a környezetüknek.
A fesztivál nyitófilmje a szlovák Mariana Čengel-Solčanská rendezőnő által jegyzett Szolgálólány két, eltérő társadalmi rétegből származó tinédzserlány szerelméről szóló történelmi dráma, amelynek érzékeny, romantikus eroticizmusát a szlovén dokumentumfilm, az Isten asszonya kifinomult, identitáskereső spiritualitása ellensúlyozza a nyitónapon. Utóbbi film egy szlovén protestáns lelkész spirituális dilemmáin vezeti végig a nézőt.
A sellők nem sírnak
A második napon vetített román film, a Rettenetes Ivána feltörekvő színésznője, aki a Duna egyik oldalán sem találja a helyét, visszatér szülővárosába, hogy bár önmagával és környezetével hadakozva, de felépüljön rejtélyes betegségéből, és megtalálja önmagát. A valós történet ihlette Egy nő a tetőn egy hétköznapi idős lengyel nő korántsem hétköznapi bankrablásának, és nem utolsó sorban mérhetetlen és kétségbeesett szeretet iránti vágyának igaz történetét meséli el.
Az utolsó napon vetített osztrák vígjáték, A sellők nem sírnak pénztárosnője kaotikus mindennapi valóságából szürrealisztikus, álomszerű saját világába menekül, ahol egy szintetikus sellőuszonyról való álmodozás uralja el képzeletvilágának minden zegzugát. A harmadik napi cseh zárófilm, Az ő teste főhősnőjének, a sikeres toronyugróból sportkarrierje kényszerű befejezése után ismert pornószínésznővé avanzsált Andrea Absolonovának (művésznevén Lea de Mae) szigorúan 18 pluszos története a cseh kilencvenes évek pornóiparának rögvalóságába kalauzol el minket.
A szlovák nyitófilmet a rendezőnővel és Hana Lasicová forgatókönyvírónővel folytatott beszélgetés követi, míg az utolsó napot a műsoron szereplő egyetlen vígjáték rendezőnője, az osztrák Franziska Pflaum zárja.
A Little Europe Filmfesztivál vetítései a Tavaszi Fesztivál programsorozatának részét képezik. Az Osztrák Kulturális Fórum, a Cseh Centrum, a Lengyel Intézet, a Román Kulturális Intézet, a Szlovák Intézet és a Szlovén Köztársaság Nagykövetsége közös szervezésében megvalósuló fesztivált a Cseh Centrum koordinálja.
A jegyelővétel már elindult a Toldi mozi weboldalán és a mozi pénztárában.