Egy hasonló kaliberű, azaz egy szupersztárt és egy Oscar-díjas rendezőt - Curtis Hanson - felvonultató produkciót több mint 3000 kópiával szoktak elindítani, a 8 mérföld azonban „csupán” 2470 vásznon startolt, szinte hihetetlen, 22 050 dolláros átlaggal. A film egyébként 41 millió dollárból készült, az első hétvégi bevétel tehát azt jelenti, hogy Eminem rekordokat döntő No.1 albumok után újabb nyereséges produkciót tudhat magáénak.

A filmhez kapcsolódó, azonos című filmzene-album jelenleg vezeti az amerikai slágerlistát, és természetesen az albumról elsőként kimásolt kislemez, a Lose Yourself is az első helyet foglalja el. Elemzők abban látják a váratlanul jó eredmény okát, hogy a film az igen kedvező előzetes kritikák hatására nemcsak a kemény mag, azaz az Eminem-rajongók érdeklődését keltette fel, hanem szélesebb rétegek is kedvet kaptak hozzá. A gyártó stúdió eleve azért készített filmet Eminemmel, mert biztosra mehetett, hiszen a többszörös platinalemezes, Grammy- és MTV-díjas sztárnak ún. „beépített közönsége” van. Most azonban kiderült, hogy amennyiben a film komoly értékeket hordoz, azok is szívesen jegyet váltanak rá, akiket a hip-hop vagy Eminem egyébként nem hoz lázba.

A 8 mérföld sztorija lazán kapcsolódik Eminem élettörténetéhez. A film hőse Jimmy, a Detroit külvárosában perspektíva nélkül vegetáló srác, akinek egyedül a rap jelentheti a kitörési lehetőséget. Elementáris dühe és kirobbanó tehetsége valóban kijuttathatja őt a gettóból, ehhez azonban előbb tisztáznia kell magában, ki is ő és pontosan hová akar eljutni. A kritikusok mindannyian hangsúlyozták, hogy a 8 mérföld nem hip-hop film és nem karriertörténet, hanem igazi emberi dráma, amely mindenkit megérint.