Sas Tamás szerint itt az ideje, hogy a brit, a skandináv és az amerikai filmgyártás megújulása után megszülessen az új magyar film. Az operatőrből lett rendező a fogalom alatt olyan közönségfilmet ért, amely sok nézőt képes a moziba csalogatni. Ez érdekelte a Kalózoknál és a Rosszfiúknál is.

Legújabb filmjének sztorija kipróbált történet. Ahogy Sas fogalmazott, Salinger Richárd Apám beájulna című regénye a fiatal olvasók, sőt, az egyébként nem nagyon olvasók köreiben egyaránt óriási sikert aratott. A történet szerint a két tizenéves hősnő Siófokon kezdődő és végződő kalandjai közben bejárják Izraelt, Barcelonát és Rómát. Sas szerint ez nem egyszerű útinapló: az előbb-utóbb a nagyvilágban is boldogulni képes hősök bemutatásával a regény a felnőtté válás, az elszakadás témáját feszegeti, ugyanúgy mintát nyújtva ezzel a fiatal nemzedéknek, ahogy az egy tömegmédiumtól is elvárható. Sas elképzelése szerint az Apám beájulna című film mindenképpen több lesz másfél órányi szórakoztató kikapcsolódásnál.

A filmhu kérdésére a forgatókönyv írója elmondta, hogy a könyv sikeréért sokak által felelősnek tartott egyedi nyelvezet a filmben is visszaköszön majd, mégpedig úgy, hogy a történet egy részét a főhős narrációjában hallja a néző.

A film görög-magyar koprodukcióban készül, a külföldi helyszíneken játszódó jelenetek zömét ugyanis Kréta szigetén forgatják. A két főszereplő kilétét egyelőre homály fedi, a rendező és producere, Kálomista Gábor új sztárok felfedezésére készül. Hasonlók a tervei Berkes Gábornak, a film zeneszerzőjének, aki igazi filmslágert harangozott be, egy ismeretlen fiatal tehetség előadásában.  

A készítők tehát minden téren robbantani akarnak, és nem titkolt reményük az sem, hogy az Apám beájulna lesz az első olyan magyar film, amely szélesebb nemzetközi kereskedelmi forgalmazásba kerül.

Az alkotók reményei szerint az Apám beájulna jövő ilyenkorra már a mozikban lesz.