A két csatornán számos népszerű mozifilm és sorozat, mint például a 24, a House, a Hősök látható, amelyek a nézőkön kívül számos hirdetőt is vonzanak. A cégek a kezdeményezéssel azt tervezik, hogy erősebb kontrollt gyakorolnak majd az internetre felkerült tartalmaik felett.
Mint korábban már hírt adtunk róla, a Viacom Media 1 milliárd dollárra perli az egyik legnépszerűbb internetes videó-file megosztó portált. A médiaóriás vádja szerint 160 ezer szerző nélküli klip van fenn a YouTube-on, amely az általuk készített műsorokat tartalmazza, és ingyen letölthetők, ami körülbelül mintegy másfél milliárd alkalommal meg is történik. A file-megosztó portált birtokló Google-nél úgy vélik, ők tiszteletben tartják a szerzői jogokat.
Szakértők szerint további tévéhálózatok várható csatlakozása lehetővé teszi majd olyan népszerű filmek mint a Borat, az Ördög pradát visel vagy televíziós show-k letöltését, amelyek a Yahoo-n, az AOL-on, az MSN-en és a MySpace-en keresztül lesznek elérhetők.
Oszd meg és uralkodj! Hősök |
A Fox Tévét és a 20th Century Foxot is birtokló News Corporationnél úgy vélik, hogy a fejlesztés az internetes videózást egy teljesen új szintre fogja emelni. Elképzeléseik szerint a terv indulásakor az egész amerikai internetes közösséget képesek lesznek elérni, és lehetővé tenni, hogy mindenki hozzáférhessen az általa kívánt tartalomhoz.
A Viacom üdvözli a tervet, hogy a műsorok jogtulajdonosai igyekeznek magukhoz ragadni a kezdeményezést. Azonban szakértők szerint nem valószínű, hogy a YouTube-ot mindez hátrányosan érintheti, mert a legtöbb felhasználó egyfajta kapcsolatteremtő lehetőségként tekint az ingyenes file-megosztóra.
A Pali Capital elemzője szerint a lejátszó felületek számának növelésére még számtalan lehetőség van, de nem világos még, hogy mindehhez a felhasználók készítette videótartalmak miként illeszkednek. Továbbá az is elképzelhető, hogy az említett cégek idővel megállapodnak az Google-lal.