Bence Ottó programbeszédében az uniós csatlakozás kapcsán a nemzeti kultúra versenyképességéről beszélt: új marketing eszközökre lesz szükség a magyar kultúra külföldi megjelenítésében és ebben nagy szerepet szán az internetnek is. A társaság profilját tekintve megmarad az évadszervezés gyakorlatánál, de a hosszútávú cél az lenne, hogy kultúránknak ne csak ilyen kampányszerű megjelenése legyen a határon túl, és nagy hagsúlyt tenne a térségelemzés során a kulturális fogyasztások vizsgálatára.

Bence Ottó egyenesen csodának minősítette a magyar filmes generáció elmúlt években véghezvitt felfutását - “a semmiből hoztak létre egy új szemléletű Közép-Kelet Európai tradíciót”. Bence Ottó elkötelezett híve a fiatal magyar filmnek, és nagyon szívesen viszi a magyar kultúra reprezentációjául külföldre.
A hangsúlyt minden területen a kortárs művészetekre helyezték, így a filmművészetben is, hiszen a rendezvényszervezők számára a film mint gazdaságos kultúrahordozó is szempontként szerepel. Ezért volt például szempont a holland évad szervezése során, hogy az évad zárását január végére tolják december vége helyett, így fiatal filmeseink részt vehetnek a fiatalokra specializálódó Rotterdami Fimfesztiválon. Az évad során aktívan szeretnének szerepet vállalni filmházakban, filmklubokban, készülnek egy Tarr Béla retrospektívvel, és az animátor Orosz István munkáiból is terveznek egy sorozatot.