2004. 10. 14. filmhu
A mozifilmek költséghatékonysága alapján készített új toplistát az Entertainment Business Group. A metódus szerint Moore Fahrenheit 9/11-e a nyár egyik üzleti sikere, a Pókember 2 pedig nem túl sikeres. Az új rangsor kialakításával szemben azonban több kifogás is megfogalmazódott, mert nem vesz figyelembe több fontos szempontot, és megkérdőjelezhető szempontok alapján osztályozza a filmeket.
Mégis, nem minden film vethető össze az első hét jegybevételei alapján. Például a
Pókember 2 csak szerdán került a mozikba, és így sok rajongó nem az első héten nézte meg a mozit. Hasonlóan téves kép alakulhat ki azokról a filmekről, amelyeknek hosszabb a kifutásuk, mint például a
The Notebook.
Lee szerint egyszer az összes nyáron vetített mozi lefut, ekkor majd megvizsgálják a saját listájukat, hogy eredményeiket összehasonlítsák a teljes jegybevétellel, amelyet elosztanak a forgatás és a forgalmazás összegével.
„Igyekszünk kifejleszteni egy olyan, post-mortem számítást, amely nem a nyitóhét adataiból, hanem a filmvászonról való lekerülésekor érvényes adatokon alapul, hiszen egyszer minden produkció eltűnik – mondta Lee. – Ez a módszer még tisztább képet ad majd a filmekről.”