„15 évesekre van szükségem, akik már nem annyira kamaszok Ez egy nagyon kényes kor. Vigyáznunk kell, mert ilyenkor nagyon gyorsan öregszenek a gyerekek. Csak mászkálunk a szigeten, és aki egy picit is érdekes, azt behívjuk meghallgatásra. Nyilván nem lehet megállítani őket, hogy szavaljanak Ady verset. Kb. 900 gyereket hívtunk be, ha egy jó van köztük, akkor már jól jártunk. Maga a szereplőválogatás a jövö héten kezdődik, és várhatóan két hetet vesz majd igénybe. Amikor a Wittman fiúkhoz a vörös hajú gyereket megtaláltuk, az úgy zajlott, hogy két mondat után Máthé Tibor operatőr kezéből kiesett a kamera, egymásra néztünk, és be is fejeztük a próbafelvételeket, mert tudtuk, hogy ő az.”

A forgatás két részletben zajlik majd, először novembertől karácsonyig, majd egy hónap szünet után februárban indulna a második etap. A legutóbbi hírek még úgy szóltak, hogy a filmnek német producere lesz, és mivel időközben a Magyar Mozgókép Közalapítvány is támogatta a produkciót, úgy tűnt, hogy A tavasz ébredése biztos lábakon áll.

„Úgy nézett ki, hogy a film magyar-német pénzből forog, de egy hónapja lezajlott egy keményebb levélváltás a német producerrel, aminek az lett a vége, hogy mégsem dolgozunk együtt. Elkezdték kijelölni, hogy milyen legyen a film, ezért úgy döntöttünk, hogy inkább külön válunk tőlük. Barbalics Péter és a Magic Media teljes mértékben támogatta a döntést. Tehát kevés a pénz. De biztosan leforgatjuk, hiszen az MMA 100 millióval támogatott minket, ami a költségvetés fele. Most a másik felét próbáljuk összeszedni, koprodukciós partnereket keresünk, román, osztrák, német és angol cégekkel is tárgyalunk. Kevesebb a pénz, de legalább senki nem szól bele, hogy milyen legyen a film. Ütött a szabadság órája!”

„Ez egy fekete-fehér cinemascope produkció lesz. Szeretnék visszatérni a Woyzeck világához. Erdélyben forgatunk, hosszú snitteket veszünk fel, szép zene lesz, szép arcok és erős történet. Csinálhatnék úgy filmet, hogy nem vagyok szabad, de akkor most nem ülnénk itt a Szigeten például. Ha az ember fiatalokról csinál filmet, nem illik otthon ülni, hanem figyelni kell, hogy mi van itt körülöttünk. Ahogy járok körbe a szigeten rengeteg pici fontos dolgot látok. Ezt nem lehet a számítógép képernyője előtt kitalálni.”

A produkció alapvetően már összeállt, megvannak a szereplők és a stáb is. A mostani válogatás tétje csak az, hogy ha egy-egy szereplő kiesik, szigetes szerzemény kerül a helyére.

„Most már biztos megcsináljuk a filmet, ha máshogy nem hát kevesebb pénzből, vagy csak a felét forgatjuk le, aztán még szerzünk hozzá, és később befejezzük, de az is lehet, hogy rövidebb lesz az egész. Az a fontos, hogy sok film készüljön, egymástól minél inkább különböző filmek. Ez a film elég keményen foglakozik tabu témákkal… A viadukt motívum, ahová a gyerekek egyedül vagy párosával járnak meghalni, vagy a szexualitás, ezek kemény témák. Erről nem lehet slendriánul beszélni, nem lehet a nézőt válasz nélkül otthagyni a közepén. Felkiáltójelet kell tenni a film végére, ahogy a Ha… című filmben is x előkerülnek végül a géppisztolyok.