Az opera- és balett közvetítések kiemelt helyszíne Budapesten a kényelmes fotelekkel felszerelt Cinema MOM filmszínház, ahol élő műholdas közvetítésben, Bősze Ádám zenetörténész, rádiós műsorvezető és kollégái, dr. Hoványi Márton bölcsész, irodalmár és Megyeri Léna balett-történész, tánckritikus szórakoztató és informatív felvezető előadásával és egy minőségi hideg vacsorával kísérve láthatók az előadások. További vetítési helyszínek Budapesten a Puskin, Pólus, és Gobuda (volt EuroCenter) mozi, ezen kívül a debreceni Apolló, a szolnoki TiszapART, a szegedi Belvárosi és a pécsi Apolló moziban is elérhetők a produkciók.
A mozis opera-évad szeptember 27-től indul Puccini megríkató operájával, a Pillangókisasszonnyal.
Október 5-től Kenneth MacMillan Liszt Ferenc zenéjére készült Mayerling koreográfiájának nyitó estéjét élvezheti a közönség, melynek történelmi hátterét mi, magyarok még jobban érthetjük, mint az angolszász publikum.
Október 12-től látható Robert Carsen új rendezésében az örökzöld Aida, Antonio Pappano vezényletével.
Az október 20-i Bohémélet bemutató parádés szereposztásában, a hangszálproblémák miatt több évadot kihagyott Juan Diego Flórez argentin tenor csillag és Danielle de Niese főszerepelésével csendül föl.
November 16-tól kerül sugárzásra a Royal Ballet Gyémánt évforduló címet viselő, öt különálló műből összeállított ünnepi estje, melynek egyik része a közkedvelt George Balanchine amerikai koreográfus Gyémántokja, társulat első alkalommal mutatja be a művészeti vezető Christopeher Wheeldon Négyünk számára című balettetűdöt, továbbá három rövidebb balettdarab világpremierjére is sor kerül, a mindenkori étoile-ok és vezető táncosok bevonásával.
December 8-tól egy igazi családi kedvenc, A diótörő hódítja meg majd a nézők szívét – elbűvölő havas jeleneteivel, bűvészmutatványaival, az Édességek Birodalmában lejtett táncokkal.
Az új esztendőben január 19-től Ha ló nincs... címmel Laura Esquivel mexikói írónő megkapó szerelmi történetét feldolgozó, Christopher Wheeldon koreografálta „felnőtt” (értsd erotikus töltetű) balettel indul a vetítéssorozat.
A balett premiert Bryn Terfel közreműködésével érkező A sevillai borbély és a Turandot operák követik, majd a Royal Ballet Hamupipőke mesebalettje kerül műsorra, Frederick Ashton koreográfiája most új rendezésben látható.
Április 27-től a Figaro házasságát élvezheti a közönség, Mozart örökzöld dallamaival, amit május 24-től a Royal Ballet Csipkerózsika produkciója követ.
Az évad A trubadúrral zárul, melyet ezúttal az Olivier-díjas Adele Thomas merész új rendezésében, Rachel Willis-Sørensen, Ludovic Tézier és Yusif Eyvazov főszereplésével június 13-tól láthat a moziközönség.
A Covent Garden-beli operaház közel másfél évtizede, 2008 óta közvetíti világszínvonalú előadásait világszerte a mozikvásznakon. Az élő közvetítések ill. élőben rögzített, majd felvételről vetített előadások alkalmával a kitűnő operatőri munkának köszönhetően a néző mintegy királyi páholyból, testközelből élvezheti az előadásokat. A közvetítések szünetében rövid élő interjúk és előzőleg rögzített rövid dokumentumfilmes betétek derül fény a kulisszatitkokra, a parádés előadásokhoz vezető próbafolyamatok kihívásairól. A Royal Opera House közvetítései Magyarországon a színpadi produkciójra és további speciális művészeti mozitartalmakra specializált Pannonia Entertainment forgalmazásában kerülnek vászonra.
Az évad részletes programja és az egyes előadások szereposztása a Pannonia Entertainment oldalán olvasható. További részletek közvetítések magyarországi Facebook-oldalán elérhetők.