Nem Albionban, de eddig itt a napszítta Portugáliában legszebb a pálya zöld gyepe. Itt Portóban volt legérdekesebb a nyitó ünnepély: ízléses, nagyszabású, Vasco de Gamásan világfelfedező: holmi hatalmas játékhajóval a pálya kék tengerén. Kék: ez a szín amúgy is a leggyakoribb most az EB-döntő csapatainál. E nagy kékkel csak a harsány vörös veszi fel a színversenyt (pedig a „vörös ördögök”, a belgák idén be sem jutottak). A valaha tiszta vörösben játszó angoloknak mára első számú dressze a fehér-sötétkék. A CCCP nevű egykor híres csapat pedig tíz éve már nem vörösben, de fehér-kékben pompázik (az érzékeny fülű néző viszont hökkenten hallja, hogy Oroszország himnusza az a bizonyos 1936-ban, Sztálin közreműködésével kreált szovjet, más szöveggel...).
Még több magazin
magazin
Fiatal tanárnőként szembesül a magyar oktatási rendszer elkeserítő realitásaival Szimler Bálint Fekete pont című filmjében, alakításáért elnyerte a…
továbbmagazin
Október 4-5. között rendezi meg a MOME Anim és a Friss Hús a Friss Kakas Animációs Filmnapokat. Számos vetítéssel, válogatással és Oscar-díjas…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéTe hős akarsz lenni, igaz? Az igazság bajnoka. Csakhogy az embereknek nem az kell. Ők beérik a sajtburgerrel, a lottóval, a tévével.
William Somerset nyomozó / Hetedik