A beszélgetőpartnerek egyetértenek abban, hogy a mozi jövője hatalmas és átfogó a téma, amiről nem könnyű véleményt fogalmazni és úgy érzik, hogy a filmben megszólaló rendezők többsége a saját szorongásairól beszélt. Hajdu Szabolcs és Liszka Cronenberg pártján vannak, nem féltik a mozit, de biztosak benne, hogy változni fog. Mindannyian ledöbbentek viszont A 999-es szoba 80-as évekbeli előképét, A 666-os szobát készítő Wim Wenders sokkal kevésbé derűlátó szavain.
Természetesen szóba kerül a streaming kikerülhetetlen jelenléte. A Budapest Film vezetője szerint a hagyományos filmforgalmazás „elhízott táplálékláncának” alternatívája, ami lerövidíti az utat a film és a néző között. Hajdu Szabolcs a filmnyelv megújulását hiányolja a digitalizáció kapcsán. Bernáth Szilárd az apparátus felszabadításáról, a filmművészet demokratizálásáról elmélkedik a ‘82-es Wenders-film interjúi alapján.
Enyedi Ildikó kifejti a véleményét a nagy streamerekről, amely meglátása szerint multinacionális vállalatok, a profit maximalizálása az egyedüli céljuk. Úgy véli, hogy a szállodai szobában elismert filmrendezők beszéltek, akiknek kicsit beszűkült a látótere. Szerinte mindig is a “margón megjelenő” művekben alakunak ki az igazán érdekes újítások.
A 999-es szoba október 5-től kerül a hazai mozikba Mozinet forgalmazásában. A Nagylátószög sorozat korábbi beszélgetései elérhetőek a Mozinet YouTube-csatornáján.
A cikk a Mozinettel együttműködésben született.