magazin

Szemes Marianne, a filmrendezőnő, aki először kapott volna nőként rendezői diplomát, de nem adták oda neki

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kockázatvállalás nélkül Semmelweis sem vitte volna sokra

Velőtrázó sikollyal indul Koltai Lajos filmje, és a Semmelweisből bőven meggyőződhetünk arról, a 19. századi anyákra jócskán ráfért, hogy valaki…

tovább

magazin

Gyógyítani, bármi áron - Orvosok a magyar filmben

A héten érkezett a mozikba Koltai Lajos filmje az anyák megmentőjéről, Semmelweis Ignácról. A megszállott orvos története nem az első a magyar…

tovább

magazin

Az ártatlan kegyetlenség rendezője – Terrence Malick 80 éves

Földtörténeti, biológiai és érzelmi ősrobbanásokról, megtermékenyülésről és virágzásról, az első szerelemről és árulásról készít filmet. Eredendő…

tovább

magazin

„Ez tiszta anarchia!” – pillanatképek Sára Sándor életművéből

„Emlékszem, hosszú évekkel ezelőtt feljött vidékről egy fiatalember, egy hallatlanul érdekes fotósorozattal. Álomszép dolgokat csinált. Úgy hívták:…

tovább

magazin

Ridley Scott hülyét csinált Napóleonból

Ígéretesen hangzott a Joaquin Phoenix és Ridley Scott nevével fémjelzett nagyszabású történelmi film a 18-19. század talán legnagyobb hatású…

tovább

magazin

Tüdős Klára, a filmrendezőnő, aki lehetőséghez jutva így reagált: „Itt van hát a szószék, prédikálhatok!”

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

magazin

Kesztyűs kézzel nem nyúlunk legendához – Scott Pilgrim rákapcsol

Kultuszképregényből lett kultuszfilmhez tizenhárom év után hozzányúlni minimum kétesélyes vállalkozás még akkor is, ha az új projektben minden…

tovább

magazin

Kína fiatalsága a munkapadok mellett álmodik

Az, hogy Wang Bing új trilógián dolgozik, olyan jelentőségű esemény, hogy a sorozat első darabja, a Youth (Spring) a dokumentumfilmeket rendre…

tovább

magazin

Simonyi Lia, a filmrendezőnő, akinek a filmjeit látta Leni Riefenstahl és Berlinben fesztiváldíjat nyert

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Hogy egy állat halála mekkora gyönyörűséget és élményt jelent számomra, azt éppen csak kezdtem felfogni, és az emberi halál élményét az alaposabb megértés időszakára akartam tartalékolni.

Interjú a vámpírral

Oszd meg! Az összes idézet