magazin
Személyes hangvétel és bevállalós kísérletezés jellemezte az ELTE Szemle Best Of vetítését. Május 1-3 között több, mint hatvan ELTE-s rövidfilm volt…
továbbmagazin
A Valami Amerika-trilógia és a Kincsem rendezője eddigi népszerű nagyjátékfilmjeihez képest jóval kisebb költségvetésbél készíti következő…
továbbmagazin
Közel hét éve, hogy lezárult az előzménytrilógia, azaz a majomcivilizáció első fővezérének, Cézárnak az eredettörténete, A majmok bolygója világában…
továbbmagazin
Igazi úttörő filmes, aki Magyarországon elsőként a mozgóképet nem könnyed szórakozásnak, hanem művészetnek tekintette, és a drámairodalom, illetve a…
továbbmagazin
A tehetséges Mr. Ripley legújabb feldolgozása ismét itáliai utazásra csábít, ám a gyilkos szenvedélyt örömtelen rutin, a vibráló mediterrán…
továbbmagazin
Az önálló Forgatókönyv-fejlesztési igazgatóság beolvasztását követően a Nemzeti Filmintézet új forgatókönyv-fejlesztési pályázatot írt ki, amely…
továbbmagazin
Bántóan sokszor tudnak bárgyúak és sematikusak lenni az éppen aktuális látványfilmek, de mindig jön egy-egy meglepően jól sikerült darab, ami aztán…
továbbmagazin
Magányos holland vitorlás sodródik a Csendes-óceánon Kr. u. 1600 körül. A legénység életben maradt tagjai éheznek és skorbuttól szenvednek. Mikor…
továbbmagazin
Május 9-től vetítik a mozik A majmok bolygója-sorozat legújabb részét, A birodalmat. Pierre Boulle 1963-ban írt sci-fi regényét öt évvel a…
továbbmagazin
Mi kell egy jó májushoz? A teljes receptet nem tudjuk átadni, de az biztos, hogy néhány szuper otthoni filmélmény szerepel a listán. Család vagy…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéA franciák haragszanak, amiért Spielberg népszerűbb filmet készített, mint Truffaut.