magazin
A vakmerőség, megingathatatlan egyensúlyérzék és a kitartás is összeköti a fiatal influencer párt, akik abból csináltak karriert, hogy felszerelés…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
Épphogy nagykorú lett, amikor tengerre szállt és három évig szelte a világ nagy vizeit, több évet élt Kubában, elmélyedt a szemantikában is, de már…
továbbmagazin
A Campfilm társadalmilag releváns témájú filmjeiről, köztük a Természetes fényről és a Visszatérés Epipóba című dokumentumfilmről ismert. A cég…
továbbmagazin
Javában zajlik a párizsi olimpia, ahol a világ élsportolói mérik össze tudásuk. Miközben a magyar olimpikonoknak szurkolunk, a hangulat kedvéért…
továbbmagazin
Osgood Perkins mögött már négy mozifilm áll, Robert Eggers-szel egyidőben jelent meg a horrorszcénában, markáns szerzői kézjegyekkel. Hozzánk mégis…
továbbmagazin
Soha nem hallott részletek Elizabeth Taylor hollywoodi karrierjéről, a jövő Budapestjén játszódó sci-fi és díjnyertes magyar dokumentumfilm egy…
továbbmagazin
Augusztus 15-én különkiadással jelentkezik a Filmhu filmklubja. Ezúttal egy ingyenes vetítés keretében lehet megnézni Poscher Dominik Buborék című…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A 2004-ben alakult Speak Easy Project alapvetően reklámokat, tévéműsorokat, játék- és dokumentumfilmeket gyárt, de szervizmunkákat is végez…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéElle Driver / Kill Bill 2