magazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A 2004-ben alakult Speak Easy Project alapvetően reklámokat, tévéműsorokat, játék- és dokumentumfilmeket gyárt, de szervizmunkákat is végez…
továbbmagazin
Tömény nyomasztásra és egy minden eddiginél félelmetesebb Nicolas Cage-re érdemes felkészülnie annak, aki kíváncsi az év eddigi legnagyobb…
továbbmagazin
A róla készült dokumentumfilm alapján Faye Dunaway sokkal több mint hollywoodi legenda: diadalai mellett nyíltan beszél magánéleti és színészi…
továbbmagazin
Lengyelország harmadik legnagyobb városa idén 24. alkalommal szervezett figyelemre méltó, nagyszabású filmfesztivált. A New Horizons-on idén láttuk…
továbbmagazin
Egy rendező, egy film, egy férj és egy szerető a kaleidoszkópban. A folyton átalakuló szerelmi sokszögben a vágy, az intimitás és kapcsolati…
továbbmagazin
Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s…
továbbmagazin
A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan…
továbbmagazin
Július utolsó két hetében a hőség alig enyhül, a vízpartról napvédett helyekre visszavonulva azonban bőven lesz mit nézni a streaming szolgáltatók…
továbbmagazin
Szalay Kristóf a kétezres évek elejétől kezdve, jóval a tartalomgyártás demokratizálódását megelőzve rendez önfeledt, bájos és szerethető…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié