magazin
Mit jelent a transzmédia? Hogyan befolyásolják a történetmesélést a megváltozott nézői szokások? Mit tanulhatnak ebből a filmesek? Sara…
továbbmagazin
Eljött a Vízkereszt, búcsút intünk a karácsonyfának, de miközben az elhullajtott fenyőtüskéket söprögetjük, érdemes a tévét is bekapcsolni, mert…
továbbmagazin
Ismét véget ért egy év, így búcsút veszünk a hazai filmszakma azon képviselőitől, alkotóitól és szereplőitől, akiket 2019 folyamán vesztettünk el.…
továbbmagazin
Szerkesztőségünk most is összeült, vitázott és szavazott az elmúlt év legjobb magyar filmjeiről: lett benne abszurd történelmi vígjáték, telefonos…
továbbmagazin
A legjobb színésznők után most a férfiakon van a sor: az idei kedvenceink közt szerepel szimpatikus szélhámos, egy csapatnyi bulizó fiatal, szikár…
továbbmagazin
A héten új évtizedbe lépünk, ennek örömére hatalmas mennyiségű magyar filmmel látnak el minket a héten a tévében. Animált képrablók, Ötvös…
továbbmagazin
Év végi visszatekintésünkben elsőként a hazai színésznők kerülnek sorra. Listánkon összegyűjtöttük azokat a női alakításokat 2019 magyar…
továbbmagazin
Az elmúlt tíz év legmaradandóbb filmélményeiről, örömeikről, bosszúságaikról meséltek nekünk magyar filmesek. Deák Kristóf büszkén mutogatta…
továbbmagazin
Ötventől kezdtük el visszaszámolni azokat a kisfilmeket, amelyek az elmúlt tíz évben a leginkább velünk maradtak. Listánk második felében van Diák…
továbbmagazin
Hogy mit szerettünk az elmúlt évtizedben? Például azt, hogy egyik ámulatból estünk a másikba, amikor hazai kisfilmeket néztünk. Iszonyatosan erős…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié