magazin

Egy teknős Oscarjának is örülnénk

Vasárnap hajnalban a mindenre elszánt, alvást nem igénylő magyarok egy emberként fognak drukkolni Deák Kristóf Mindenkijének, ami nagy eséllyel…

tovább

magazin

Kostyál Márk: „Cowboyokat szeretnék látni"

Kostyál Márknak sikerült nagyot gurítania első nagyjátékfilmjével - írtuk kritikánkban a Kojotról, aminek író-rendező-operatőrével arról…

tovább

magazin

Made in Helsinki: Kellékraktár kilátással

Berendező cég, kellék- és díszletraktár, illetve bérelhető forgatási helyszín – ezt foglalja magába Lutter Panni berendező és Ágh Márton…

tovább

magazin

Talán egy Oscar van a dobozban

A múlt héttel ellentétben most dúskálunk a magyar alkotásokban: klasszikusok, '56-os lázadók, családi drámák és az Oscar-jelölt kisfilm is látható…

tovább

magazin

Ónodi Eszter: Születésnapi Mű/Soron

Ónodi Eszter 1994-ben nyert felvételt a Színház- és Filmművészeti Egyetemre, Zsámbéki Gábor osztályába. A Jászai Mari-díjas színésznőnek később a…

tovább

magazin

1945, Schlöndorff, queerek, és hétköznapi szürreália

Az egyik leghíresebb német rendező 17 év után tért vissza a berlini versenyprogramba, bemutatták Török Ferenc új rendezését, és láttunk két igazán…

tovább

magazin

Kojot: Ember embernek prérifarkasa

Két, egymásnak feszülő akarat, birtoklási vágy és önfejűség. Kinek bizonyítási kényszerből, kinek a puszta hatalom érzéséért. A Kojot a tűzkői…

tovább

magazin

Máté Bori: „Kedvem támadt dolgozni”

A 26 éves, jelenleg az ELTE-BTK filmelmélet-filmtörténet szakos hallgatója, Máté Bori kísérleti rövidfilmje, a The Headless Appearance régi családi…

tovább

magazin

Lovrity Anna Katalin: „A táj megindított”

Varázslatos dzsungelben mutat rá egy komoly témára Lovrity Anna Kata Vulkánsziget című animációs kisfilmjében, amit meghívtak a 67. Berlini…

tovább

magazin

Hétfő a Berlinalén: moderntől a klasszikusig

Az idei berlini versenyszekció továbbra is adós remekbe szabott művekkel, de a Berlinale Classics sorozat és egy latin-amerikai alkotás sokszorosan…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Ez egy másik generáció. Az agytalanított faszfejek generációja.

Stricik

Oszd meg! Az összes idézet