magazin
Legutóbbi kritikaíró pályázatunk tárgya Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje, a Testről és lélekről volt, amelyről számos izgalmas, érdekes és…
továbbmagazin
Bár ezen a héten rendezik meg az egyik kedvenc hazai fesztiválunkat, a Friss Hús Rövidfilmfesztivált, azért most sem felejtjük el azokat, akik…
továbbmagazin
Mű/Soron című sorozatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselője ajánl egy vagy több mozgóképet, amit érdekesnek tart. Az egyetlen kritérium…
továbbmagazin
Legutóbbi kritikaíró pályázatunk tárgya Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje, a Testről és lélekről volt, amelyről számos izgalmas, érdekes és…
továbbmagazin
Legutóbbi kritikaíró pályázatunk tárgya Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje, a Testről és lélekről volt, amelyről számos izgalmas, érdekes és…
továbbmagazin
Legutóbbi kritikaíró pályázatunk tárgya Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje, a Testről és lélekről volt, amelyről számos izgalmas, érdekes és…
továbbmagazin
Legutóbbi kritikaíró pályázatunk tárgya Enyedi Ildikó Arany Medve-díjas filmje, a Testről és lélekről volt, amelyről számos izgalmas, érdekes és…
továbbmagazin
Két héttel ezelőtt újabb kritikaíró-pályázatot hirdettünk: ezúttal Enyedi Ildikó Berlinben Arany Medvével jutalmazott nagyjátékfilmje, a Testről és…
továbbmagazin
Ellátogattunk a 24. Titanic Nemzetközi Filmfesztivál sajtótájékoztatójára, ahol Horváth György fesztiváligazgató és Allan Sørensen programigazgató…
továbbmagazin
A tavasz első hete számunkra az éjszakázás jegyében telik: eheti műsorajánlónkban olyan filmeket válogattunk össze, amit kár lenne kihagyni csak…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié- Szeretem Ringo Starrt.
- Senki sem szereti Ringo Starrt!
- Én épp ezért szeretem.