magazin
Heti rovatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselőjét kérjük fel, hogy ajánlja örök vagy aktuális mozgóképes kedvencét, melyet valamilyen…
továbbmagazin
Hörcher Gábor többszörösen díjazott kreatív dokumentumfilmje, a Drifter már DVD-n is elérhető. A Kultúrbarlang által megjelentetett kiadvány…
továbbmagazin
Az SZFE felvételin elsőre túl makacs volt, végül 5 évvel később, egy kosztümös családi történettel jutott be a rendező szakra. Szereti a technikai…
továbbmagazin
Az új év kezdetével veszünk búcsút azoktól, akiket tavaly veszítettünk el. Zsigmond Vilmos, Kamondi Zoltán, Esterházy Péter, Gábor Zsazsa, Angelusz…
továbbmagazin
Kissé eklektikus és a nemzetközi vizekre is kihajózó műsorkínálattal megyünk neki 2017 első hetének, az „ember embernek farkasa” összekötő vezérelve…
továbbmagazin
A tavalyi év hazai filmes életét és újságírását számos módon összegeztük. Ezek közé tartozott természetesen annak a tíz kritikánknak a listája,…
továbbmagazin
Péntekenként jelentkező sorozatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselője ajánlja aktuális mozgóképes kedvencét, melyet valamilyen oknál fogva…
továbbmagazin
A Meghallgatás a 60-70-es évtizedforduló jellegzetes, társadalmi és ideológiai értelemben egyaránt tünetértékű jelenségére fókuszál: a könnyűzenei…
továbbmagazin
2016 nagyszerű nemzetközi sikereket hozott a magyar filmnek: nagyjáték- és rövidfilmes rendezők debütáltak Berlinben, Szarajevóban, díjakat hoztak…
továbbmagazin
Nemrég debütált televízióban a Szürke senkik, ami immár a negyedik közös tévéfilmje Köbli Norbert forgatókönyvírónak és Lajos Tamás producernek. A…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié