magazin

Teszler Tamás: Mű/Soron

Heti rovatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselőjét kérjük fel, hogy ajánlja örök vagy aktuális mozgóképes kedvencét, melyet valamilyen…

tovább

magazin

„Először vettünk egy 1200-as Zsigulit”

Hörcher Gábor többszörösen díjazott kreatív dokumentumfilmje, a Drifter már DVD-n is elérhető. A Kultúrbarlang által megjelentetett kiadvány…

tovább

magazin

Kovács István: „Feszültség nélkül nincs film"

Az SZFE felvételin elsőre túl makacs volt, végül 5 évvel később, egy kosztümös családi történettel jutott be a rendező szakra. Szereti a technikai…

tovább

magazin

Tőlük búcsúzunk

Az új év kezdetével veszünk búcsút azoktól, akiket tavaly veszítettünk el. Zsigmond Vilmos, Kamondi Zoltán, Esterházy Péter, Gábor Zsazsa, Angelusz…

tovább

magazin

Farkastörvények a Dobozban

Kissé eklektikus és a nemzetközi vizekre is kihajózó műsorkínálattal megyünk neki 2017 első hetének, az „ember embernek farkasa” összekötő vezérelve…

tovább

magazin

Best of magyar film 2016

A tavalyi év hazai filmes életét és újságírását számos módon összegeztük. Ezek közé tartozott természetesen annak a tíz kritikánknak a listája,…

tovább

magazin

Regős Ábel: Mű/Soron

Péntekenként jelentkező sorozatunkban a hazai filmes szakma egy-egy képviselője ajánlja aktuális mozgóképes kedvencét, melyet valamilyen oknál fogva…

tovább

magazin

Részletek Gelencsér Jeles-könyvéből

A Meghallgatás a 60-70-es évtizedforduló jellegzetes, társadalmi és ideológiai értelemben egyaránt tünetértékű jelenségére fókuszál: a könnyűzenei…

tovább

magazin

Best of feszt 2016

2016 nagyszerű nemzetközi sikereket hozott a magyar filmnek: nagyjáték- és rövidfilmes rendezők debütáltak Berlinben, Szarajevóban, díjakat hoztak…

tovább

magazin

Lajos Tamás: „A filmezés szívügyünk"

Nemrég debütált televízióban a Szürke senkik, ami immár a negyedik közös tévéfilmje Köbli Norbert forgatókönyvírónak és Lajos Tamás producernek. A…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

És mi van mindannyiunkkal?

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 

Teherbe könnyebb esni, mint szerelembe.

Drága besúgott barátaim

Oszd meg! Az összes idézet