magazin
Elkezdődött a maratoni mozizás a Filmhéten, de már korábban beleástuk magunkat a versenyprogramba, és megkértük az alkotókat, hogy egy…
továbbmagazin
Maratoni mozizásra készülünk a Filmhéten, de már most beleástuk magunkat a versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat, hogy egy…
továbbmagazin
Napok óta a Filmhéten, a Cinema City MOM Parkban mozizunk, de már korábban beleástuk magunkat versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat,…
továbbmagazin
Maratoni mozizásra készülünk a Filmhéten, de már most beleástuk magunkat a versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat, hogy egy…
továbbmagazin
A legnagyobb A-kategóriás fesztiválok mindegyikén külön szekciót kapnak a filmkritikusok által válogatott filmek. Cannes-ban 1962, Velencében 1984,…
továbbmagazin
Ugrin Julianna az Éclipse Film alapítója, olyan filmek producere, mint a Szerelempatak, tititá, Meleg férfiak hideg diktatúrák, vagy a Reményvasút.…
továbbmagazin
A német fesztivál szerdai napján bemutatták a versenyprogram egyik legjobban várt alkotását, a rövidfilmek iránti érdeklődés nem lankadt, a Panorama…
továbbmagazin
Az ország első újrajátszó mozijaként, azaz repertory cinemájaként nyitott újra a Bem. Kult klasszikusokat vetítenek 35 mm-es kópiáról, és még mást…
továbbmagazin
A politikai-társadalmi üzenetre és emberi jogi témákra mindig érzékeny Berlinalén ismét fontos szerepet kapnak a női megközelítések. Az idei…
továbbmagazin
Cikksorozatunk legújabb részében egészen friss filmes iskolát mutatunk be: az A38 hajó kulturális központjában mozgóképgyártó-képzés indul az…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié