magazin
A 2. Magyar Filmhét nyitó napjára főiskolások és fiatal tehetségek filmjeiből válogattak, főleg rövideket: 11, összesen kb. másfél órás blokkot…
továbbmagazin
Napok óta a Filmhéten, a Cinema City MOM Parkban mozizunk, de már korábban beleástuk magunkat versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat,…
továbbmagazin
Gyermekvasút, csodaló, női bokszoló és serdülő ikerpár: az egész estés dokumentumfilmek és az SZFE növendékeinek kisjátékfilmjei dominálnak a…
továbbmagazin
A 2. Magyar Filmhét első napja olyan, mint egy kisfilmekre fókuszáló fesztivál. A kedd a filmszakos főiskolásokról, valamint debütáló fiatal…
továbbmagazin
A Filmalap vezérigazgatóját a Los Angelesi hangulatról, az elmúlt napok eseményeiről, az Oscar ceremóniát megelőző felfokozott várakozásról,…
továbbmagazin
Napok óta a Filmhéten, a Cinema City MOM Parkban mozizunk, de már korábban megkértük az alkotókat, hogy egy twitter-üzenetnyi terjedelemben mutassák…
továbbmagazin
Kedden, a Filmhét második napján a dokumentumfilmeké a főszerep, de tévé- és nagyjátékfilmes restanciáinkat is bepótolhatjuk a programból…
továbbmagazin
Filmtörténeti pillanatokat hozott a ma hajnal: Oscar díjat nyert Nemes Jeles László filmje, a Saul fia! Az utóbbi hetek másról sem szóltak, mint a…
továbbmagazin
Kedden veszi kezdetét a 2. Magyar Filmhét. Az alkotókat már kikérdeztük, miniinterjú- sorozatunkban olvashatjátok gondolataikat, most azonban az…
továbbmagazin
A végéhez közeledik a Filmhét, de mi már jó ideje beleástuk magunkat a versenybe válogatott filmekbe. Megkértük az alkotókat, hogy egy…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié