magazin
Zsigmond Dezső tévéfilm formájában dolgozta fel Molière komédiáját Kazinczy Ferenc fordításában. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt…
továbbmagazin
A Nemzeti Színház színészével beszélgettünk vizsgadrukkról, skatulyákról, a magyar film ideális állapotáról, bizonytalanságról és …
továbbmagazin
Karinthy Frigyes Tanár úr kérem című műve Mátyássy Áron feldolgozásában. A film rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Reisz Gábor egy SZFE-s órán figyelt fel arra a Brecht jelenetre, amelyből a tévéfilmje készült. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt…
továbbmagazin
Sára Júlia tévéfilmje egy fiatal férfiról, aki filmet szeretne csinálni. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Török Ferenc filmje egy '56 utáni passzív ellenálló csoportról, akik indiánként próbálnak kivonulni a társadalomból. Az alkotás rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Dettre Gábor Szophoklész drámáját dolgozta fel tévéfilmjében. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Dézsy Zoltán alkotása egy fiúról, aki ugyan a Kádár-korszak kegyeltje lehetett volna, mégis megjárta a rendőrségi fogdát. A film rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Pozsgai Zsolt a pécsi polgármester felkérésére készített filmet Zsolnay Vilmosról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben…
továbbmagazin
Európában elsőként Magyarországon indul el az az új típusú közösség alapú filmforgalmazási modell, melyet a magyarhangya mozgalom dolgozott ki. A…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéTravis Bickle / A taxisofőr