magazin
Szabó Csilla adásrendezőként diplomázott Almási Tamás osztályában a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, a Komoly dolgok című tévéfilmje nulla…
továbbmagazin
Pater Sparrow egészen másként áll hozzá a filmkészítéshez, mint azt a magyarországi alkotóktól megszokhattuk. Szerinte ez egyáltalán nem azért van,…
továbbmagazin
Nézd meg március 9-én ingyen a Tabán moziban a 60. Berlinale Fipresci-díjas filmjét. Az Egy család a Grantfilm jóvoltából március 10-től a mozikban.…
továbbmagazin
A nyíltan meleg Lee Daniels az amerikai társadalom árnyoldalai, a városi gettók emberi drámái mellett kötelezte el magát. Bérgyilkosok, gyerekverő…
továbbmagazin
Színészek nélküli előadás, három dimenziós vetítés a színházi térben: a Temps D'Images - a Képek ideje fesztivál keretében bepillanthattunk két…
továbbmagazin
Most, hogy a magyar film újabb fordulóhoz ért, ideje, hogy meghatározzuk „törvény és erkölcs szerint” milyen magyar filmeket támogassunk az…
továbbmagazin
Hagyományos filmgyártás, klasszikusabb narratíva - Kárpáti György Mór a Színház- és Filmművészeti Egyetem rendezőosztályából érkezett a Berlinale…
továbbmagazin
Miközben a Berlinale versenyprogramjában Tarr Béla utolsó filmjével elnyerte a zsűri nagydíját és a kritikusok elismerését is, a fesztivállal…
továbbmagazin
Tarr Béla, a fekete-fehér képek és a hosszú beállítások mestere már A torinói ló forgatásakor bejelentette: visszavonul. A berlini bemutató…
továbbmagazin
A Berlinálé végéhez közeledve a versenyprogramban végleg kirajzolódni látszanak az erőviszonyok: a fesztivál-közvélemény szerint egyértelműek a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié