magazin
Juhász Kata háromdimenziós technikával készült táncfilmje a születés perceit, az érzéki ingerek megjelenését és a tudat ébredését a tánc nyelvén…
továbbmagazin
Erdélyi Dániel kisfilmje arról, hogy miként élnek egy más mellett egy high-tech üzem dolgozói és a közeli putri lakói. Az alkotás rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Reisz Gábor kisfilmjének hőse egy nap a pincében rábukkan egy régi emlékre, amely nem hagyja nyugodni. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle…
továbbmagazin
Janisch Vera kisfilmje szerelemféltésről, féltékenységről. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Prikler Mátyás kisfilmje egy család életéről szól, amelybe beleszól a gazdasági válság. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt…
továbbmagazin
Simonyi Balázs két snittes kisfilmje két férfiról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Papp Barnabás kisfilmje a szerelemről és az áldozatról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Szabó Réka fekete-fehér kísérleti táncfilmje speciális nézőpontjában az ember amorf forma, élete kétdimenziós rajzfilm. Az alkotás rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Ágh Márton látványtervező kisfilmje a belső harmóniáról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben faggattuk.
továbbmagazin
Zsigmond Dezső tévéfilm formájában dolgozta fel Molière komédiáját Kazinczy Ferenc fordításában. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié