magazin
Kormos Gyula Krisztián alkotása a szocialista korszak és a értelmiség viszonyáról, Aczél Györgyről, aki tűrt, tiltott és támogatott. A film…
továbbmagazin
Simon Judit filmje az internet és az információtechnológia témakörét járja körül. A tudományos - ismeretterjesztő film rendezőjét a 42. Magyar…
továbbmagazin
Kóthy Judit, Topits Judit filmje magyarokról az orenburgi gáztávvezeték építésén 1975-79 között. A film rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt…
továbbmagazin
Katona Zsuzsa filmje Dr. Esterházy Pálról, az utolsó hitbizományi hercegről, aki átélte és megszenvedte a XX. század legvéresebb és legfélelmetesebb…
továbbmagazin
Hajdú Eszter dokumentumfilmje egy kelet-magyarországi zsákfaluban élő cigány családról, ikrekkel és egy látassérült kislánnyal. Az alkotás…
továbbmagazin
Erdélyi János filmje Tisztaberekről, ahol 1987-ben helyi cigányok 60-70 fős csoportja kegyetlenül agyonveri a "falu legerősebb magyarját", Csányi…
továbbmagazin
Szekeres Csaba, John Oates dokumentumfilmje a román-magyar határ innenső, magyar oldalán található, Told nevű település lakóinak életéről. Az…
továbbmagazin
Kékesi Attila dokumentumfilmje Magyarország legrégebbi magánkézben lévő benzinkútjáról és annak 80 éves tulajdonosáról. A film rendezőjét a 42.…
továbbmagazin
Herner Dorka alkotásában egy egyedülálló anya, egy fiatal roma család és egy középkorú férfi mesél otthontalanságról, magányról, előítéletekről. A…
továbbmagazin
Domokos János filmje a gazdagabb világ levetett tárgyainak újrahasznosítáról. Az alkotás rendezőjét a 42. Magyar Filmszemle előtt e-mailben…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié