magazin
A Womb rendezőjével, Fliegauf Benedekkel beszélgettünk az újjászületésről, a klónozásról, a túl markáns formákról, bonobókról és a kísérleti…
továbbmagazin
A Titanic műsorán Thomas Vinterberg új filmje, a Magyarországon forgott Juan, a szintén részben magyar francia tündérmese, és egy unalmas indie-t…
továbbmagazin
Úgy tűnik, a 2008-as év brit sikerfilmje, a Martin McDonagh rendezte remekbeszabott In Bruges, a szomszédos írek kedvét is meghozta a cinikus…
továbbmagazin
Majdnem két évtizednyi hallgatás után két éven belül két új alkotással is jelentkezett a lengyel veterán filmrendező, Jerzy Skolimowski, aki…
továbbmagazin
François Ozon 2009-es, San Sebastiánban díjat nyert Menedék című filmjét a tavalyi Titanicon már láthatta a magyar fesztiválközönség. A Francia…
továbbmagazin
Bodzsár Márk a Filmművészeti Egyetem forgatókönyvíró szakán végzett: a Levegőt venni című Hajónaplóját Prix Európa díjra jelölték, majd készülő…
továbbmagazin
Tarr Béla utolsónak szánt filmjének alkalmából tematikus címlapot állítottunk össze: olvasd el összes Tarr Béláról szóló cikkünket, tanulmányunkat,…
továbbmagazin
A táncőrült kölyök epikus hőssé érett, de előreugró állkapcsa, artikulátlan, észak-angliai beszédmódja megmaradt. Ami amolyan tenyeres-talpas,…
továbbmagazin
Az első tavaszi napok egyikén, egy újlipótvárosi padon kaptuk diktafonvégre a Pál Adrienn című cannes-i díjas film civil főszereplőjét, Gábor…
továbbmagazin
Budapesten a Margitszigeti Thermál Hotelben rendezték meg az európai dokumentumfilmes workshop, az EURODOC 2011-es első fordulóját, amelyen a magyar…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRose Lorkowski / Tiszta napfény