magazin

Mátyássy Áron: Nekünk ezt dobta a gép

Mátyássy Áron Grunwalsky Ferenc osztályában diplomázott Mínusz című kisfilmjével. Bemutatkozó nagyjátékfilmjében a kilencvenes éves…

tovább

magazin

Gárdos Péter: Gyűlölök sorban állni a jegyekért

Gárdos Péter egy Kosztolányi-adaptációval jelentkezik a jubileumi szemlén: a Tréfa egy szigorú szabályok között élő internátus falai közé enged…

tovább

magazin

Edelényi János: Nem az én boldogságomról van szó

Edelényi Jánosnak a Prima Primavera az első nagyjátékfilmje: a rendhagyó roadmovie főszerepeiben a magyar Lukáts Andor és a bolgár Vesela Kozakova.…

tovább

magazin

Daniel Young: A csúnya mellbimbójú nőknek csúnya arcuk van

Az amerikai születésú Daniel Young első, angol nyelvű nagyjátékfilmjével érkezik a szemlére: Nagy Ervint egy kamaszlány bújtatja a szekrényében, ám…

tovább

magazin

Szabó Simon: Imádok hajnalban kelni

Szabó Simon számos filmszerep és kisjátékfilm után a nagyjátékfilm rendezésben próbálta ki magát. A Papírrepülők sokszálon futó, rendhagyó film…

tovább

magazin

Keményffy Tamás: A nap kegyetlenül felkel

Az elismert operatőr rendezésre adta a fejét: a Mázli egy osztrák-magyar határon játszódó village comedy, Lukáts Andorral a főszerepben. A rendezőt…

tovább

magazin

Nagy Viktor Oszkár: Legszívesebben láthatatlan lennék

Nagy Viktor Oszkárt korábban A tárca című kisjátékfilmje kapcsán ismerhettük, a rendező frissen végzett Szász János osztályában, a korábban Jandera…

tovább

magazin

Sas Tamás:  A nézők legszívesebben romantikus vígjátékra ülnek be

Sas Tamás filmje a 2008-as év legnézettebb alkotása lett: a 9 és fél randi rendezőjét a szemle előtt e-mailben faggattuk.

tovább

magazin

Pater Sparrow: Van már kép

Pater Sparrow különös hangulat sci-fijét Stanislav Lem Az emberiség egy perce című írása ihlette. A rendezőt a szemle előtt e-mailben faggattuk.

tovább

magazin

Panel

Hájos Zsolt a Filmművészeti Egyetem vágó szakos hallgatója, Panel című kisfimljét Miskolcon a Celluloid Workshop keretein belül készítette. A szemle…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Együtt mozizhatnak kicsik és nagyok – 7 magyar családi filmet ajánlunk

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Bemegy a szobába, szellőztet és sír.

Apró dolgok

Oszd meg! Az összes idézet