magazin
A Berlinale utolsó előtti napjára történelmi drámák jutottak. Elsőként Andrzej Wajda Katyn című filmjét láthattuk, aztán a két Boleyn lányról,…
továbbmagazin
Egy mesés birodalom. Egy vakmerő lány. És egy kaland, amely mindkettőt megváltoztatja. A Napkirálynő egészestés animációs magyar-francia-belga…
továbbmagazin
A nézők és a német sajtó gondolatban már Doris Dörrie-nek ítélte az Arany Medvét. A Cseresznyevirágzás az egyetlen német versenyfilm. Takarítsd ki a…
továbbmagazin
Az alábbiakban a MÚOSZ Filmkritikus Szakosztálya előtt elhangzott évértékelő beszédem olvasható. Az írás vitaindító volt, tehát nem a kritikusi…
továbbmagazin
Ha a meta-fesztiválon néha úgy is tűnik, csak a filmpaloták csillogó kirakatának díszítőelemei a filmek, akkor azok legalább legyenek szépek és jók.…
továbbmagazin
Immár másodszor adódott lehetőség tavaly december elején a szlovák és a magyar Media Desk irodák jóvoltából egy nemzetközi fejtágításra Pozsonyban.…
továbbmagazin
Előzetes megállapodással ért véget a hollywoodi forgatókönyvírók több, mint három hónapja húzódó sztrájkja. A WGA (Writers Guild of America -…
továbbmagazin
A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbmagazin
Mindig elámulok azon, hogy amikor valakit sérelem ér azt politikai támadásnak tudja be, miközben szakmai ügyekről csak és kizárólag szakmai alapon…
továbbmagazin
"A dokumentumfilmes zsűri nyilvános vitáján olyan megdöbbentő kinyilatkoztatás hangzott el, amit eddig csak a politikai élet szereplői között…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziépincér / A kis Valentino