magazin
Folytatódik a Liberális Fiatalok egyesületének filmklubja a Toldi moziban. A vetítés mindig 18.00-kor kezdődik a Toldi Moziban, a vetítés után…
továbbmagazin
A „művészfilm” és „közönségfilm” fogalmak helyett a „szerzői film” és a „műfaji film” (ha tetszik: zsánerfilm) kifejezés sokkal pontosabb lenne.…
továbbmagazin
Czabán György, Petrányi Viktória és Kardos Sándor zsűrielnök az értékelésen megjelent alkotóknak nyilvánított véleményt a munkáikról: a korrektül…
továbbmagazin
Az ember azt hinné, hogy az utolsó napon, közvetlenül a díjkiosztó előtt mindenki saját maga puccparádéba való belevágásán ügyködik, keni a rúzst,…
továbbmagazin
Az elsőfilmesek többsége jött, látott, és legyőzte a szemle „nagy öregjeit”. Míg a nagyjátékfilmek közül több is heves vitákat kavart, a kisfilmek…
továbbmagazin
A 39. Magyar Filmszemle egyik újdonsága, hogy az ünnepélyes díjkiosztó előtt nem kerülnek nyilvánosságra a díjazottak, így a kiosztásuk sorrendjében…
továbbmagazin
Annak ellenére, hogy a helyi vendéglátó egységben azzal fogadták a Szemle-követséget, hogy „Nálunk itt Szécsényben senkit nem érdekel semmi…”, a…
továbbmagazin
Egy kisfiúra, aki egyedül kószál az erdőben, ezer veszély leselkedik: a „szörny” ott lapulhat bármelyik bokorban, bármelyik fa mögött. Az igazi…
továbbmagazin
Általános vélemény a szemlét látogatók között, hogy a kísérleti és kisjátékfilmes blokkok rejtik magukban a filmhét legérdekesebb pillanatait. Egy…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié