magazin
Amíg a Berlinale versenyprogramjában a nagyközönségnek szóló, azt szórakoztatni kívánó produkciók kaptak helyet, addig a Panorama szekció a…
továbbmagazin
Tavaly a cannes-i versenyprogramban már bemutatták, a hazai mozikba azonban csak most, január végén kerül Tarr Béla új filmje, A londoni férfi. A…
továbbmagazin
A Berlinale ötödik napján, tegnap mutatták be a nemzetközi újságírókból álló publikumnak a Shooting Starokat, azaz a jövő tehetségeit. A nemzetközi…
továbbmagazin
A csehszlovák új hullám előtt tiszteleg az Örökmozgó Filmmúzeum, ahol február 15. és 17. között a legismertebb cseh filmesek - Menzel és Forman –…
továbbmagazin
A zsűri a meghatározott kategóriákban köteles bírálni, és az előzsürizés nem lehet a feladata. Hiszen ha ez a módszert a Filmszemle tanács…
továbbmagazin
2008. február 6-án, Berlinben vette kezdetét a Forgatókönyvírók Európai Szövetségének (Federation of Screenwriters in Europe: FSE) kétnapos…
továbbmagazin
Kicsit véresen és erőszakosan, de izgalmasan telt a Berlinale harmadik napja. Őzgul Yildirim az első filmjével, egy német gengszterfilmmel, a…
továbbmagazin
Merő igazságtalanság a filmszemlénket a Berlini Filmfesztivállal összehasonlítani, hiszen az egyik többtízmilliós költségvetésből szervezett…
továbbmagazin
Az alábbi befejezetlen beszélgetés 2004 júliusában zajlott. Végül csaknem 4 évvel később, A londoni férfi hazai premierje előtt fejeztük be, s ebben…
továbbmagazin
Az alábbiakban Sólyom András nyílt levelét tesszük közzé 56 villanás című filmjének műfajáról. Az alkotó filmjét a játékfilmes versenybe nevezte, ám…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéa férfi / A nő másik arca