magazin

Inkubátor 8.0 – Brauner Máté: Eltérítés

Szeptember 22-én rendezik meg a nyolcadik Inkubátor Program döntőjét. A csodára való vágyódásról, a valóság megtagadásáról, és egy új valóság…

tovább

magazin

Inkubátor 8.0 – Szabó Márton István: Zajkapitány

Szeptember 22-én rendezik meg a nyolcadik Inkubátor Program döntőjét. A Zajkapitány című vígjátékban egy 75 éves, viszont soha fel nem növő DJ…

tovább

magazin

Ámulatba ejtő bolyongás az illúziók és a népművészet világában

Augusztusban négy animációs kisfilm is felkerült a Filmióra Orosz István és Keresztes Dóra (társ)rendezésében, többek közt a Vigyázat, lépcső!, az…

tovább

magazin

Minden lépés számít az ‘56-os menekültek sakkjátszmájában

Az Akik maradtak rendezője, Tóth Barnabás ezúttal zseniális sakkozókat és '56-os menekülteket ültet fel egy gyanús alakoktól hemzsegő vonatra, ahol…

tovább

magazin

Kígyóbűvölő így még nem vágyott a halálra

Mit csinál ma egy vándorcirkusz a werckmeisteres, vigasztalan Kelet-Európában? Vermes Dorka nagyjátékfilmes bemutatkozása hátborzongató látleletet…

tovább

magazin

Friss, mint a generáció, aminek a tantermében játszódik – a Magyarázat mindenre külföldi fogadtatása

A Cineuropa Reisz Gábort dicséri, a Hollywood Reporter a román új hullámot emlegeti, de a fő téma mindenkinél a magyar aktuál- és oktatáspolitika.…

tovább

magazin

Csend, belső nyugalom és méltóság — Salamon András Medvigy Gáborról

„Az elképesztő humorod, a visszafogott bölcsességed, a kemény szarkazmusod, a méltósággal viselt, magadba fojtott fájdalmaid mind-mind megmaradnak…

tovább

magazin

Van Magyarországban valami furcsa és megmagyarázhatatlan

Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje, a Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a…

tovább

magazin

Hogy került a kakas a peronra?

Miért fordul elő sokszor a magyar filmekben, hogy nem nevesítik a vidéki helyszínt? Hogyan látja egy budapesti rendező a vidéki életet? Miért fontos…

tovább

magazin

Biológiai képtelenség a megalkuvásra – Kardos Sándor Medvigy Gáborról

„Mindenről tudom, mit gondolsz. Feltételezem, te is rólam. Ha fotográfiáról esett szó, ugyanazt az öt nevet tartottuk megkerülhetetlennek, hogy…

tovább

Véletlenül írtam egy könyvet

Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.

Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen

Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik

Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók

a teljes dosszié
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Ne filmezzetek! ti nem vagytok turisták, én pedig nem vagyok emlékmű!

Lisszaboni történet

Oszd meg! Az összes idézet