magazin

Soha nem volt még ilyen sok rendezőnő Cannes-ban – 1. rész

Idén a 76. Cannes-i Filmfesztivál rendezőnői rendkívül változatos témákat dolgoznak fel: az ISIS-hez csatlakozó testvérek és családjuk viszonyáról,…

tovább

magazin

Ezektől a magyar filmektől volt hangos Cannes az elmúlt tíz évben

Május 16. és 27. között rendezik meg a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivált, ahol Magyarországot a rövidfilmek versenyében Buda Flóra Anna 27 című…

tovább

magazin

„Mozgásban vannak a tektonikus táblák” – Enyedi Ildikó a Budapesti Metropolitan Egyetem Mozgókép Tanszékéről

Tizenhárom évvel ezelőtt indult el a mozgókép tanszék a Budapesti Metropolitan Egyetemen, amely ez évek során nyolc szakra és szakirányra bővült, és…

tovább

magazin

Úgy jársz a legjobban, ha Gelencsér Gáborral nézed újra a Larryt

Az áprilisban startolt Cinego Campus keretében a Freeszfe oktatóinak kommentárjával tekinthetünk meg három kortárs művészfilmet (Az ügyfél, Larry, A…

tovább

magazin

Éljenek soká a senkiháziak és kölykeik!

Mi a közös egy sztripperként dolgozó, gyermekét egyedül nevelő anyában, egy kőgazdag és nihilista meleg úrifiúban, egy kissé alkesz hullaöltöztető…

tovább

magazin

A budapesti romkocsmákból Jennifer Lopezhez vezet az út

Romkocsmáról romkocsmára járni Péterfy Borival és Szabó Győzővel, visszautazni a nyolcvanas évekbe a Beatricével, vagy hegyi túrára indulni és…

tovább

magazin

Jeremy Irons után Rachel Weisznek is jól áll, ha kettő van belőle

A Két test, egy lélek (Dead Ringers) „nőiesített” átdolgozása túl sokat és túl nagyot akar mondani, de – ellentétben David Cronenberg 1988-as…

tovább

magazin

Szakítsd át a horizontokat animációs kollázsfilmekkel!

Nézz animációs kollázsfilmeket május 19-én a Countryside Animafest Cyprus és a Primanima fesztivál közös kezdeményezésében a Contemporary Animation…

tovább

magazin

Akit a ketyegő biológiai órája sem tántorít el a szerelemtől

A Mások gyerekei nagyszerű, pedig szinte csak odavetett karaktereken keresztül rántja magával a nézőt. Tele van olyan krízisekkel, amikre nincs…

tovább

magazin

Dalok arról, hogy a szerelemhez elég egy ember is

Horvát Lili kezei alatt egy izgalmas, kísérletező játszótérré változik az Átrium színpada, ahol egy filmvászon, a Danubia Zenekar, Schumann…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
- Nem, mintha a te szüleid bármit is csinálnának.
- Az én szüleim halottak, Burt.

Továbbállók

Oszd meg! Az összes idézet