magazin

Madarász Isti: Ez volt életem legnagyobb kreatív flowja

Madarász Isti saját bevallása szerint mindig is arra vágyott, hogy végre megtalálják egy olyan, már létező forgatókönyvvel, amitől leesik az álla.…

tovább

magazin

Az emberölés olyan mint a dohányzás, csak elkezdeni nehéz

A dél-koreai rendőrség valaha volt legfiatalabb nyomozóját egy halott hegymászóhoz hívják. Az eset elsőre balesetnek, alaposabb vizsgálat után…

tovább

magazin

A felnőtté válás veszélye ott zúg a lombok között

Az érettségi előtti utolsó nyár, tompa lézengés a melegben, nevetgélés, szerelmek és csalódások. Milán, Dani és Anna számára ez több, mint egy…

tovább

magazin

Ingyenes operafilm premier a leghosszabb éjszakán

Idén a frissen restaurált Orfeusz és Eurydiké (1985) című operafilmet mutatja be a Nemzeti Filmintézet az európai szervezésű A Season of Classics…

tovább

magazin

Guillermo del Toro Pinokkiója sötét tündérmese felnőtteknek

Del Toro a rá jellemző markáns képi világgal, horrorelemekkel és komorabb hangvétellel ezúttal Pinokkió meséjét álmodja újra és a fából faragott,…

tovább

magazin

Boldogok a listázott nők – Tényleg a Jeanne Dielman a világ legjobb filmje?

A Sight & Sound minden idők legfontosabb filmjeit kereső 2022-es szavazásán a Jeanne Dielman, 1080 Brüsszel, Kereskedő utca 23. című filmet…

tovább

magazin

Keleti Ágnes átszaltózott a 20. századi magyar történelmen, és nyert

Minden idők egyik legsikeresebb magyar sportolójáról, a 101 évesen is köztünk lévő Keleti Ágnesről készített archívokban gazdag portréfilmet Oláh…

tovább

magazin

A hely dzsentrifikálódhat, a kisember frusztrációja örök – Harmincéves a Roncsfilm

Szomjas Györgyék Roncsfilmje egy jellegzetes miliő és korszak lenyomata, a rendszerváltás általános káoszának abszurd dokumentuma. Emiatt egy…

tovább

magazin

Terrence Malick barokkos emlékművet állít a passzív ellenállásnak

Az élet fája rendezője legújabb filmjében vissza is tér a gyökereihez, meg nem is: pásztázó kamerája ezúttal egy kicsit lenyugszik, de a rá jellemző…

tovább

magazin

Csak résnyire nyílik a képzelet kapuja a magyar romantikus fantasyben

Éjszakai műszak a hullaházban. A valóságban nehéz ennél nyugisabb munkát találni, mert ugyan ki zavarná meg a portást? A filmekben persze ez másként…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
hirdetés
 
Szétlopják az egész országot! Ez kreptokrácia!

Ébrenjárók

Oszd meg! Az összes idézet