magazin
Új szakasz nyílik a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMK) életében: január 31-től a közalapítvány tulajdonába kerül a Mafilm Rt és a Filmlaboratórium,…
továbbmagazin
Nagy segítség, de még így is baromi nehéz – eképp lehetne összefoglalni, mit gondolnak az egyetem biztosította filmkészítési lehetőségekről az SZFE…
továbbmagazin
A Inforg szakmai napja immáron szemlefelvezető eseménnyé nőtte ki magát: a mustrát megelőző hétvégén ismét a nyilvánosság elé tárták a stúdió…
továbbmagazin
A Inforg szakmai napja immáron szemlefelvezető eseménnyé nőtte ki magát: a mustrát megelőző hétvégén ismét a nyilvánosság elé tárták a stúdió…
továbbmagazin
Családra vágyó szinglik és egyedüllétre, vagy éppen másféle kapcsolatra vágyó családanyák, és a felnőtté válás problémáit megtapasztaló kamaszok…
továbbmagazin
A 38. Magyar Filmszemle megnyitója előtt az Inforg Stúdió – amely több kisjáték- és dokumentumfilmmel is képviselteti magát az idei mustrán –…
továbbmagazin
Rozsda- és penészette épületek, kenyérhéj, csatornaszag – sokaknak ilyesmi ugrik be, ha dokumentumfilmről, annak is e szomorú, közép-európai…
továbbmagazin
Az Inforg Stúdió idén is megrendezi szakmai napját, ahol a 2006. évi filmtermését lehet megtekinteni. Látható lesz többek között az a nyolc alkotás…
továbbmagazin
Kevés az igazán nagy sztár, ám annál több a hírnév után sóvárgókról és a kiábrándultakról szóló film a 2007-es Sundance-en. Míg az emberek az…
továbbmagazin
Ritka az olyan forgatókönyvírásról szóló előadás, ami evidenciáktól mentesen, az unalomig ismert paradigmákon túllépve valóban érdekes és hasznos,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéSeverence / Sivatagi lavina