magazin
A BBS történetét összefoglaló írásunk folytatásában Kodolányi Sebestyén, a Balázs Béla Stúdió Alapítvány kuratóriumának elnöke mondja el, milyen…
továbbmagazin
Sötét filmek napjaink Amerikájáról/ból a 2007-es Sundance Nemzetközi Filmfesztivál nyitó napjaiban. Az alig pár napja tartó esemény eddig szinte…
továbbmagazin
Viszontagságok után ugyan, de elkészült Maár Gyula Töredék című filmje, amellyel a szemle versenyprogramjában találkozhat a közönség. A német Kino…
továbbmagazin
Milyen bűnügyi filmjeink voltak a 60-as, 70-es, 80-as évtizedben? Kérdőn tekintgetünk – nehezen tudunk feleleveníteni ilyet –, esetleg mosolyra…
továbbmagazin
Nagyon sok filmben játszott, de kevés jó szerepet kapott. Gyakran negyed-, és fél feladatok, alibi-szerepek jutottak neki rossz vagy érdektelen…
továbbmagazin
Simót filmjeiben mindenekelőtt egyén és hatalom viszonya izgatja, az, hogy a történelem, a nagypolitika hogyan tör be a kisember világába, a…
továbbmagazin
Fábri Zoltán alakját ma a feledés homályából kell felidéznünk. A felejtés mélyén két ok is meghúzódik. Tudjuk jól, a filmművészet korszakhatárait új…
továbbmagazin
In medias res – vágjunk mindjárt a dolgok közepébe. Herskó legvitatottabb filmjében, a Párbeszédben hallható néhány kulcsmondat. Egy füstös…
továbbmagazin
Kicsiből a nagyra, falevélből erdőre, egyetlen vízcseppből hatalmas folyamra asszociáltat filmjeiben Szabó István – e szokásától eddig csak…
továbbmagazin
Ritkán tapasztalható dokumentumfilm kapcsán ekkora érdeklődés. Hogy a valós szerelmi történet, a leszbikus, a roma vagy Bódis Kriszta neve volt a…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéNem mondom, hogy nem tudok nélküled élni, mert tudok. Csakhogy nem akarok.
Sarah Huttinger / Azt beszélik