magazin
Kecskeméti Kálmán dokumentumfilmje az 1956-os forradalmat megörökítő archív, amatőr felvételek sorsáról mesél – azokról a fényképekről, amelyek a…
továbbmagazin
A Szemle minuszegyedik napja mint formátlan szürke horrordimenzió virrad rám – ilyenkor érdemes a magyar film legbelsejében vájkálni, értéket…
továbbmagazin
Január 30-án, kedden 19 órakor a Budapest Kongresszusi Központban Sándor Pál Noé bárkájával megnyílt a 38. Magyar Filmszemle. A rendezvényen…
továbbmagazin
Az idei szemlén is láthatunk új Forgács Péter-filmet. A tavalyi, spanyol polgárháborút feldolgozó alkotás után Forgács visszatér Magyarországra,…
továbbmagazin
A Filmszemle Tanács új hagyományt kíván teremteni: az ideitől kezdve minden évben egy jelképes életművű filmes emlékének ajánlják az eseményt. Idén…
továbbmagazin
Súlyos kérdéseket vet föl nézőjében Varga Ágota dokumentumfilmje, a Szemünk fénye, amely egy nem-látó házaspár gyerekvállalását kíséri nyomon. Az…
továbbmagazin
Almási Tamás folytatja Ózd-sorozatát. A mi kis Európánk a magára hagyott város EU-csatlakozását örökíti meg, annak előzményeivel és kételyeivel. A…
továbbmagazin
Mindenki ismeri a holokauszt hazánkra vonatkozó szomorú tényeit: Magyarországot 1944. március 19-én megszállták a németek, majd példátlan…
továbbmagazin
Volt idő, amikor egy szépségkirálynő életében tényleg a világbéke volt a tét – Forgács Péter mozijában egy lassan beteljesedő szerelmi történeten…
továbbmagazin
Új szakasz nyílik a Magyar Mozgókép Közalapítvány (MMK) életében: január 31-től a közalapítvány tulajdonába kerül a Mafilm Rt és a Filmlaboratórium,…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié