magazin
Fésős András négy éve elkészítette első nagyjátékfilmjét. Az egyéni hangú Balra a nap nyugszik siker lett, a közönség mégis hiába várt a…
továbbmagazin
Hitchcock utolsó némafilmje, Anthony Hopkins nagy játszmája, Leslie Nielsen kétbalkeze és Almodóvar titkos apácarendje a képben. Dobozba zárva a…
továbbmagazin
Janisch Attila korosztályához mérten termékeny alkotó. Adaptált novellát, készített több kisjátékfilmet és dokumentumfilmet, díjnyertes portréfilmet…
továbbmagazin
Idén, első alkalommal – Illés György 90. születésnapján – adták át az Aranyszem – Operatőr Fesztivál díjait. 15 kategóriában értékelték a filmeket,…
továbbmagazin
DIGITÁLIS FILMVILÁG - 25 ÉVA Filmvilág negyedszázada alakult át folyóirattá. A jubileum alkalmából megkezdődött a lap digitális archívumának…
továbbmagazin
Tragikus történelmünk sajnálatos módon újra és újra leradírozta a hagyományokat, mostanában azonban mintha komikus sietséggel próbálnánk…
továbbmagazin
Pomázon a Stern Filmstúdió és Media Center keretein belül alakult meg a Stern Filmiskola, amelynek művészeti vezetőjével, Novák Emillel arról…
továbbmagazin
A Blade Runner sokak szerint a mozi történetének legkiválóbb tudományos fikciója, a merészebbek pedig minden idők No1 filmjének mondják;…
továbbmagazin
Múlt hét szombaton – a Survivor-2 helyett; mintegy stílszerűen – Zalatnay Sarolta utolsó, „szabadban” töltött napjairól készített riportfilmet…
továbbmagazin
Az úgynevezett magyar művészfilm ellenségei bizonyára örömmel nyugtázzák, hogy Mundruczó Kornél végre Lipótmezőre került, az új magyar…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziépincér / A kis Valentino