magazin

Most látszom vs. Szerencsés ember

A Most látszom, most nem látszom és a Szerencsés ember című kisfilmek stábja több ponton fedi egymást: Szász Attila és Keményffy Tamás kapcsolata a…

tovább

magazin

Értékelt a dokumentumfilmes zsűri

Az idén is háromtagú zsűri, Sára Sándor, Szilágyi Orsolya és Gulyás Gyula dokumentumfilm rendezők értékelték az éves termést, sokkal inkább azonban…

tovább

magazin

Szirtes András: Dear Daughter

Ha bárki foghat kezébe kamerát, fényképezőgépet, billentyűzetet és dokumentálhatja vele saját és környezete életét, akkor miért lesz egy rendező…

tovább

magazin

Szőke András: Zsiguli

Szalacsi és társai divatot teremtettek, Szőke felvette a fonalat, professzionalizált, de csak az amatőrizmus mentén. Badár megmaradt főtörzsnek,…

tovább

magazin

Vranik Roland: Fekete kefe

A reklámiparból észrevétlenül átsuttyant Vranik Roland rendező és Pohárnok Gergely társ-forgatókönyvíró-operatőr bemutatkozó közös nagyjátékfilmje…

tovább

magazin

Rövidfilmek – K3

Egy férfi féltékenységében megfojtja feleségét. Ezután lassan elhatalmasodik rajta a rettegés, felbuzog a lelkiismeret, ezért úgy dönt, leveti magát…

tovább

magazin

Rövidfilmek - K2

Csáki László a legeurópaibb amerikai író, Paul Auster művének egy szeletét helyezte át Európa közepébe. A Fluxus hajzselé az "emlékezet radarjára…

tovább

magazin

Tímár Péter: Le a fejjel!

Kezdem azt hinni, hogy a magyar filmeseket újabban csak a magas nézőszám érdekli, és azt hiszik, tisztában vannak azzal, hogy ezt hogyan is…

tovább

magazin

Mispál Attila: A fény ösvényei

A fény, a világosság a szellem szimbóluma, amely a kezdeti káosz és sötétség után áthatotta a világmindenséget. A legtöbb beavatási szertartás…

tovább

magazin

A dokumentumfilmes értékelés előtt

Két háromfős előzsűri értékelte a 36. Magyar Filmszemle dokumentumfilmes mezőnyének filmjeit. A döntnökök az öt különböző kategória nevezettjeiből…

tovább
 
hirdetés

Filmgyár podcast

A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.

Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére

Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton

Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat

a teljes dosszié

Inkubátor 9.0

November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.

Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?

Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás

Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Se gyönyör, se mámor, sem a hét főbűn nem konkurál a légkondival.

Azrael / Dogma

Oszd meg! Az összes idézet