magazin
Gyerekcipőben toporog a képregény-kultúra Magyarországon. Van sok jó grafikusunk, de nincsenek történetíróink, s még kevesebb a befektető, aki…
továbbmagazin
Mindig úgy képzeltem, hogy a Sziget első napján a korai programoknak van a legmostohább sorsa, hiszen ilyenkor még mindenki jegyet hajkurász, vagy…
továbbmagazin
Most, e bolondos nyáron több héten át többször is rabul ejtett egy kis tévécsatorna: a 'fix tv' műsorfolyama. Fogalmam sincs, mekkora területen…
továbbmagazin
Psycho-analízisek címmel megjelent a Metropolis filmelméleti és filmtörténeti folyóirat nyolcadik évfolyamának első száma, mely teljes egészében…
továbbmagazin
Morgan Spulock, a Super Size Me című dokumentumfilm alkotója nem kisebb dologra vállalkozott, mint hogy egy hónapon át kizárólag a McDonald’s-ban…
továbbmagazin
Világsztároktól a fiatal tehetségekig: személyiségek szerepek és filmek mögött, alkotói műhelytitkok, ihlető világszemléletek. Válogatás a portré…
továbbmagazin
A sors fintora vagy a megélhetés nyers valósága, hogy egyik hirdetője Hollywoodban egy keménykötésű akcióhős? Hogy az erőszak nélküliség vallásának…
továbbmagazin
Ki gondol bele, hogy egyetlen mozdulata vagy pillantása miféle véletlenek sorozatát indítja el önkéntelenül. De az sem kiszámítható, mi történne, ha…
továbbmagazin
John Landis termékeny filmes, a nevéhez rendelhető katalógus huszonnyolc rendezést, tíz forgatókönyvet, több tucatnyi produceri munkát, zenei…
továbbmagazin
Nemcsak rendeznek, zenélnek is: Szintén zenész sorozatunk a filmvilág nagy neveinek muzsikás hátterét "leplezi le". Clint Eastwood jazz-zongorista…
továbbFriss
A legjobb gyerekfilm lett a Véletlenül írtam egy könyvet Talinnban
Három magyar vonatkozású animáció is egy lépéssel közelebb került az Oscar-nevezéshez
Ezeknek a csodás plakátoknak ismét a falon van a helyük
Az év legjobb magyar plakátjaival és előzeteseivel érkezik az 5. Arany Blende
A kiégett magyar anya a toszkán vidéken keresi önmagát
Legjobb film és operatőr kategóriában is IDA-jelölt A boldogság ügynöke
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié