magazin

Tarka képzelet - Renoir álmai

Párizs, az 1870-es évek közepe. A Montmartre dombja: muzsika, gránátalmaszörp, kalács, üstdobkalapok és a kalácsmalom lányai... August Renoir…

tovább

magazin

Pockok

Van, akit szenvedélye, és van, akit a nyereségvágy hajt a pénzdíjas pocokversenyre. A 14 éves Feri barátaival, Max-szal és Rudyval a tisztes…

tovább

magazin

Holtvágány

A film egy furcsa vonatút története, amely során a főhős találkozik egy sebesült kisfiúval, egy nővel és egy öreggel. Különös szerepet kap még egy…

tovább

magazin

A közöny útvesztőiben

Csillag Ádám a 2001-es Filmszemlén kitüntetett Mostohákban bemutatott bürokratikus rémtörténet folytatást tárja elénk A megye árváiban. Újra a…

tovább

magazin

Reményteli és reménytelen mondatok

Sas Tamás filmjében egyedül a hősnőt látjuk, rajta kívül csak hangok vannak, arcok nincsenek. Egy-két pillanatra tűnik fel egy fiú a szomszédból,…

tovább

magazin

"Mindig én voltam, aki utoljára ment fel a színpadra..."

Korábban szerepelt a Kisváros sorozat néhány epizódjában és Jancsó Miklós Nekem lámpást adott az Úr Pesten című filmjében. A Valami Amerika hozta…

tovább

magazin

A boldogság színe - „Akkor vagyok kiegyensúlyozott, ha dolgozom”

Pacskovszky József, az Esti Kornél csodálatos utazásának rendezője az idei filmszemlén két mozival is képviselteti magát. Míg versenybe A boldogság…

tovább

magazin

Vagabond - „Kicsi, személyes és akusztikus”

Szomjas György a 97-es Gengszterfilmje óta nem szerepelt nagyjátékfilmmel a szemlén. Új filmje, a 2002-es Vagabond a táncházak világában játszódik,…

tovább

magazin

A kísérleti film esélyei

Nem jár jó világ a kísérleti filmre sem manapság. Nem hiszem, hogy a fiatal filmrendezők közül bárki szívesen hirdetné magáról, hogy kísérleti…

tovább

magazin

Jött egy busz...

A Jött egy busz… című film öt, lazán kapcsolódó szkeccs-filmbôl áll; a részeket mindössze az köti össze, hogy mindegyik valamilyen módon kapcsolódik…

tovább

Lefkovicsék gyászolnak

Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.

Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás

Filmhu podcast #86: Breier Ádám

Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors

a teljes dosszié
 
hirdetés

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Szédült Simon mondta a cukrásznak a vásáron: ide a sütikkel, vagy átkúrom a fejed a palánkon!

Die Hard 3. - Az élet mindig drága

Oszd meg! Az összes idézet