magazin
A XXI. század hajnalán a személyiség már nem a belsőnkben, hanem külső határok mentén szakad fel. Hol a válaszfal a hétköznapi valóság és a…
továbbmagazin
A virtuális poligon-sztárok ideje lejárt. Itt az ideje, hogy átadják helyüket az „igaziak” digitális másának.Az idősebb – negyvenes-ötvenes éveit…
továbbmagazin
A Schilling-Moharos Forgatókönyvírói Ügynökség a nyár folyamán újabb kurzust indít, ezúttal a TELEVÍZIÓS SOROZATÍRÁS ALAPJAIról. Az új kurzus…
továbbmagazin
Ananova hálózati lény: az információs kor gyermeke, homo sapiens teremtette homo digitalis. 2000 április 19-én munkába lépett az első virtuális…
továbbmagazin
A számítógépes játékok és az Internet ihlette filmek hősei maguk sem tudják: reális vagy digitális világban küzdenek. Könnyen elképzelhető, hogy a…
továbbmagazin
Az Utópia nem vész el, csak átalakul. Boldog korokban nem írnak utópiákat. Csak az elégedetlenek álmodoznak, csak a boldogtalanoknak vannak…
továbbmagazin
Tavaly ősszel betörtek a kereskedelmi tévécsatornákra a magyar sitcom-ok, mostanában viszont a tévéújságban is nehezen lelünk rájuk. A Limonádé és a…
továbbmagazin
Három börtönből szabadult férfi életét követi nyomon a film, többmint egy éven át. A tétek viszonylag egyszerűek. Nekik: a megélhetés, az életben…
továbbmagazin
Gus Van Sant és a Palme d'OrIdén nem díjaztak francia filmet a Cannes-i Filmfesztiválon. A Patrice Chereau vezette zsűri Gus Van Sant Elephant-ját …
továbbmagazin
Roger CormanHárom film rendezőként, további féltucat producerként, és egy TV-sorozat. Mindössze ennyi volt nálunk forgalmazásban Roger Corman…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéMindig azt tartottam, hogy jobb egyedül, mint egy szarházival.
Nagymama / Persepolis