magazin
Fazekas Csaba elsőfilmje arról szól, mekkora lemaradásokban bír leledzeni egy frissharmincas önmagához képest. A Laurinfilm stábja által levezényelt…
továbbmagazin
„Hová tart a dokumentum –film/valóság?” címmel rendeztek ma fórumot a Millenáris Fogadóban. Az előadók a tegnap felvett problémákra építették…
továbbmagazin
Meskó Zsolt első nagyjátékfilmjének kb. ötödik percében beröpül (sic!) a szponzor (multinacionális mobilszolgáltató), helikopter formájában a…
továbbmagazin
A valóságfilmezés új utakat keres, hogy eljuthasson a nézőkhöz. Fórum a dokumentumfilm helyzetéről. A 34. Magyar Filmszemle alkalmából „Pénzről egy…
továbbmagazin
Egy fiatal francia orvos, a magyar származású Frimont Zoltán az Orvosok Határok Nélkül szervezet keretében Romániában dolgozik. Magánélete válságban…
továbbmagazin
A magyar film változatlanul keresi helyét, szerepét, lehetőségeit. A rendszerváltozás utáni időszak bizonytalansága, az intézményrendszer…
továbbmagazin
A magyar film változatlanul keresi helyét, szerepét, lehetőségeit. A rendszerváltozás utáni időszak bizonytalansága, az intézményrendszer…
továbbmagazin
Az utóbbi évek – egyik – legnagyobb botrányfilmje, Káel Csaba Bánk bánja, mint tudjuk, nem poszt-posztmodern rendezői megoldásaival keltett…
továbbmagazin
„És akkor kerestem én meg Závadát, hogy itt van – volt pár oldalam otthonról - és ebből kéne egy rendes történetet írni. Két szomszéd család…
továbbmagazin
Füredi Zoltán: Szia Nagyi, jól vagyunk!"A Filmszemlén bemutatott dokumentumfilmek körül már-már menetrendszerűen sűrűsödnek az indulatok:…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéMindannyiunkat érdekel a jövő, mert ön is, én is ott fogjuk eltölteni életünk hátralevő részét.