magazin
Május 21-én, szerdán vezető hollywoodi gyártási szakemberek érkeztek háromnapos látogatásra Magyarországra. Látogatásuk célja volt, hogy a…
továbbmagazin
Bertrand BlierSzombat este Bertrand Blier Les Côtelettes (Bordaszeletek) című filmjével zárult számomra az 56. Cannes-i Filmfesztivál. A megváltást…
továbbmagazin
2003 áprilisában napvilágot látott a Producer, az Magyar Producerek Szövetsége folyóiratának első száma. A 60 oldalas újság a magyar és a nemzetközi…
továbbmagazin
A kritikusok szerint eddig a Dogville a legjobb film idén, Cannes-ban. A második helyen Gus Van Sant Elephant c., a harmadikon Dennys Arcand A…
továbbmagazin
Szerdán este végre történt valami amire sokáig emlékezni fognak az 56. Cannes-i Filmfesztivál résztvevői. Vincent Gallo The Brown Bunny (A barna…
továbbmagazin
Az univerzum kevésbé érthető jelenségei közé tartozik, ha az ember világvégét jósoló óriásnyúllal társalog, netán melltájról kinövő ektoplazmikus…
továbbmagazin
A Mátrix több mint film. A Mátrix mítosz. Tudatosan összerakott mitológia, mely a legeltérőbb vallások alapvető építőköveit malterozza egyetlen…
továbbmagazin
A Mátrix több mint film. A Mátrix mítosz. Tudatosan összerakott mitológia, mely a legeltérőbb vallások alapvető építőköveit malterozza egyetlen…
továbbmagazin
Kurosawa Kiyoshi: Bright FutureHa valaki abba az illúzióba ringatná magát, hogy Cannes a filmekről szól, akkor nagyot téved. Cannes ugyanis mindenek…
továbbmagazin
A Magyar ATV érdekes, némelykor szinte kifürkészhetetlen kis televíziós vállalkozás, amelynek műsortükréről időről-időre szinte kötelező lenne…
továbbA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié