2002. 09. 10. filmhu
A filmhu Velencéből követte az 59. fesztivál eseményeit. Ott volt a sztárok nyomában, a sajtótájékoztatókon és a filmeken. Semmi sem téríthetette el.
Ha igazán bele akarsz szagolni a Mostra forgatagába, meg akarod tudni, milyen filmek tűntek föl, kik mozgatják a fesztivált a háttérből, s hogy érezték kint magukat a magyarjaink, akkor itt bőségesen csemegézhetsz.
Kalózok szeretője - "Az egész egy lelki nyomasztás."2002 úgy tűnik a nagy magyar fesztiválsikerek éve. Mészáros és Mundruczó után most Péterffy Zsófia és a
Kalózok szeretője távozott az egyik legrangosabb kisfilmes díjjal Velencéből. De ki ez a fiatal animátorlány, akinek nevét a 2002-es KAFF-diadal nyomán hallhattuk először? 2002. szept. 9.
Magyar animáció lett a legjobb európai rövidfilm Velencében - Díjaztak a MostránCannes és Locarno után ismét A-kategóriás fesztiválsikernek örülhetünk: az 59. Velencei Filmfesztiválon a kisfilmes zsűri a legjobb európai rövidfilmnek találta Péterffy Zsófia munkáját, a
Kalózok szeretőjét. Az Arany Oroszlánnal Peter Mullan távozhatott vasárnap este,
The Magdalene Sisters című filmjéért.
2002. szept. 9.
A poszt-szovjet trauma filmjeiA sok szekció, blokk és egyéb rendezvény között nehéz eligazodni. Közben maguk a filmek is kialakítanak különböző csoportokat a nézők fejében, hangulat, képi világ vagy éppen téma szerint. Az idei fesztivál egyik meglepő vonása az igen nagy számú szovjet-poszt-szovjet témájú film, melyek ugyanott játszódnak, ám egymástól egészen különböző országokban és körülmények között készültek, Litvániától Svédországon át egészen az Egyesült Államokig.
2002. szept. 8.
Posztkatonák - Buvári és Muhi VelencébenBuvári Tamás
Posztkatonája a Nouvi Territori szekcióban kapott helyet, a vetítés után a rendezővel és Muhi András producerrel beszélgettünk a filmről, a fesztiválról, az Inforgról, a magyar filmek színvonaláról és külföldi esélyeiről meg sok minden másról.
2002. szept. 8.
Velence, a forgalmazó szemszögébőlBognár Péter a Mostra rendszeres látogatója, a Budapest Film megbízásából látogat el évről évre Velencébe, új filmek után kutatva, amelyek aztán hazai forgalmazásba kerülhetnek. A forgalmazó szemszögéből egy egészen más fesztivál tárul az ember szeme elé.
2002. szept. 7.
Beszélgetés Andrea Martinivel, a Kritikusok Hete igazgatójávalVan a Velencei Filmfesztiválnak egy szekciója, amely sok szempontból elüt a többitől. Évről évre hét elsőfilm szerepel a "Kritikusok Hete" nevű rendezvényen. A pályakezdő filmesek számára óriási lehetőség ez, az itt szereplő filmek ugyanis jó eséllyel kerülnek forgalmazásba Olaszországban. Olyan rendezők szerepeltek már itt első filmjeikkel, mint Mike Leigh, Bryan Singer es Peter Mullan.
2002. szept. 6.
Dino Risi és az új olasz komédia Dino Risi, az olasz vígjáték nagymestere az idei Mostra életmű-díjasa. Ennek ellenére mindössze egy filmjét, az
Il Sorpassot vetítik le és tartanak egy sajtótájékoztatót: így tisztelegnek a mester előtt a fesztivál szervezői.
2002. szept. 6.
Heten, mint a gonoszok - Az elsőfilmek tartják a frontotA felemás velencei program üde színfoltja a Kritikusok Hete néven futó szekció, hét elsőfilmmel a programban. Hét film szinte garantálja az igazi filmélményt, hét új arc felkavarja az állóvizet, méghozzá hét teljesen különböző irányba mutatva, bizonyítva ezzel, hogy a filmművészet még rengeteg bejáratlan területet rejt magában.
2002. szept. 5.
A Soderbergh-szindrómaStephen Soderbergh egyike a legfelkapottabb hollywoodi rendezőknek. Új filmje, a
Full Frontal ennek ellenére a Controcorrente szekcióban kapott helyet. A film 18 nap alatt forgott videóra, 11 fős stábbal, 2 millió dollárból. Minden közreműködő - még Julia Roberts is - napi 650 dollárt kapott.
2002. szept. 4.
Velence két tűz között "Velence két tűz közé szorult. Igyekszik megőrizni a hírnév és a dicső múlt diktálta színvonalat, miközben a protokoll miatt kénytelen bizonyos országokat előnyben részesíteni. Igen sok gyenge film inkább ország, régió- illetve földrészként van jelen az 59. Velencei Filmfesztiválon. A Mostra közönségéről nem is beszélve: a könnyed, már-már idétlen vígjátékokon szórakozik, vagy a szépen érthetően elmesélt filmdrámán sír. Minden másra döbbent csend, kifelé szállingózó nézők és szórványos, hamar elhaló taps.”
2002. szept. 3.
Kényelmes start a velencei MostránA fesztiváligazgató és az elnök – házigazdához illően - a kapuban állnak és várják a sztárokat. Jönnek is a nagy nevek: Sophia Loren és fia, Edoardo Ponti, Gwyneth Paltrow, Antonioni, Salma Hayek -akinek a filmjével később megnyitották a fesztivált - és a többiek, majd Berlusconi volt kultuszminiszter-helyettese, Vittorio Sgarbi. Nagy integetésre nem volt lehetősége, a tömeg csúnyán kifütyülte, néhányan Mussolinit kiabáltak utána.
2002. aug. 30.
Mendes, Takeshi Kitano, Soderbergh és két magyar film Velencében - bemelegítés
Holnap indul a 'La Biennale di Venezia 59. Mostra Internazionale d’Arte Cinematografica' azaz a Velencei Filmfesztivál. Salma Hayek jutalomjátékával, a festőnő és életművész Frida Kahlo életéről szóló filmmel nyit a versenyszekció. A négy szekcióban közel 130 filmet vetítenek (két magyar résztvevővel), ehhez jön még a versenyen kívüli csemegézés, Antonioni retrospekív és egyebek. Karlovy Vary után a
filmhu Velencéből is tudósít, augusztus 29-től.
2002. aug.28.
A kalózok szeretője Velencébe megyPéterffy Zsófia rövidfilmje,
A kalózok szeretője az 59. Velencei Filmfesztiválon az Ezüst Oroszlán díjért fog versengeni. Zsófi ehhez hozzátette: "64 óta nem volt animációs film Velencében. Akkor Csernák
Színes pöttyös labdája képviselte a magyarokat."
2002. aug. 08.
Velencében a PosztkatonaMészáros Péter Cannes-i szereplése után az 59. Velencei Filmfesztiválon is lesz magyar rövidfilmes résztvevő. Buvári Tamás
Posztkatona című filmje a New Territories kategóriában kapott helyet.
2002. aug. 01